PDA

Vis full versjon : Endelig - snart ferdig!

Frysedamå
22-10-2003, 11:59
Hei jenter!

Jeg er ikke ofte inne her - leser av og til, men det blir med det. Tenkte likevel at jeg skulle skrive noen ord her inne - dere vet jo hva jeg snakker om.

Går nå på overtid - hadde ul-termin den 14 oktober og ivf-termin den 17 oktober. Er ganske så utålmodig nå. For det er jo ikke et svangerskap som varer i 9 måneder - det er jo flere års venting, planlegging og forberedelse som en har vært igjennom. For vårt vedkommende så er det vår 2 graviditet. Vi mistet tvillingene våre i fjor på sensommeren - da var vi 20 uker på vei. Det har vært tøffe tider og tunge tak.

Dette svangerskapet har vært ekstra tøft. Det ironiske er at her har vi gått å bekymret oss for at bebisen skulle bli født for tidlig og så går vi på overtid. Legen er ganske så forundret han også.

Jeg gleder meg og jeg er veldig spent på å møte dette mennesket som ble unnfanget på en litt spesiell måte. Og som i tillegg har vært nedfryst - tenker en del på om det vil ha noe å si for hvordan barnet blir. Legene forsikrer meg om at h*n har det samme utgangspunktet som som barn som blir laget på den naturlige måten. Klarer likevel ikke å befri meg fra tanken.

Jeg ønsker dere alle lykke til og håper at dere får noen fine svangerskap.

Varm klem fra meg!

Gloria
25-10-2003, 12:55
Så spennende når det nå nærmer seg fødsel, og dere snart skal få se det lille vidunderet deres!!!

Skjønner både den 'etterlengtede' følelsen og den 'bekymrede' følelsen din. Det er ikke så rart det, når en har ventet så lenge, og attpåtil gått igjennom det dere har gått igjennom.
Men dere har greid det, sammen! HURRAAAA!!!

Og jeg tror ikke du skal bekymre deg for 'kvaliteten' på 'fryse-bebisen' din. Den må være meget bra, siden den har tålt fryse- og tineprosessen :) :)

Lykke til med det forestående! Fint å høre fra en som er kommet så mye lengre enn en selv.

:vink: :klemme: :lykke: :kryss:

effie
26-10-2003, 00:20
Ja, det er litt vi skal igjennom for å få ønskebarnet, men det er verdt det når vi sitter der med nurket i armene:)

Håper det skjer noe snart Frysedamå, nå begynner det å bli mange dager over tiden!

Det at nurket ditt som en gang var en celle har overlevd nedfrysning og opptining, viser bare hvor sterk h*n er! Så du skal ikke være bekymret for det!

Kan ikke forestille meg hvordan det var å miste tvillinger i 20. uke, jeg mistet mine i 5. og 7. uke ifjor, og syntes det var tøft.... Og når man da har kommet så langt som 20. uke, skal sånne ting liksom ikke skje:(

Men nå er iallefall snart gutten eller jenta deres her, og vi føler oss nok spesielt velsignet til slutt - som får oppleve dette:)