Vis full versjon : Valg av vogn
Lillehammer
14-08-2002, 13:23
Drister meg til å starte et innlegg jeg også...
Spørsmålet er: har dere bestemt dere for vogn?
Hvis ja; hvilken? Og hvorfor? :???:
Vi har bestemt oss for å kjøpe en kombivogn og heller mest i retning av Simo. Min søster har hatt det til sine to barn og er kjempefornøyd. Mistenker at Baby-Ola er glad i mat :mating: (har det i genene) og derfor vil vokse fort. Og Simo har vel de største vognene har jeg skjønt!? Dessuten vet jeg at Møremia også går for dette valget... ;)
Fyr løs! :kjeften:
:mervink: Lillehammer og Baby-Ola (25+0):mating:
Hei Lillehammer
Jeg havnet på lagersalget til Simo i sommer og kjøpte der en Simo Kombinvogn. Synes vognen er kjempeflott, sort med grå kanter og aluminiumsramme. Tror modellen er et år gammel!!!
Lykke til med beslutningen din!
Klem fra Katta
Jeg ville helt klart valgt en SImo hvis jeg var deg.
Den er desiget for røffe harde forhold. Den har vann og vindtett stoff og er kraftig og fin!
De nye Simo vognene er ikke så tunge heller.
Jeg hadde en Brio kombivogn til førstemann min(f: 19/11-97)
Den hadde jeg solgt nå, så jeg måtte også ha ny vogn. Og på soverommet vårt så står det en nyydelig mørkeblå SIMO kombivogn:D Kjøpte den å¨salg på Babyshop (fjorårets modell til 4490,-)
Så mitt råd er Gå for Simo!:findag:
Jeg må bare si at jeg flirer hver gang jeg ser ikonet ditt (heter det sånn..?) Det forskremte ansiktet...
Jeg (skulle gjerne sagt vi her, men vognvalget er mitt;) ) har bestemt OSS for Teutonia. Har en venninne som har den og jeg synes den er både praktisk og tøff. Vi kommer til å ha softbag - for jeg regner ikke med at Kjell-Gunn er noen liten baby, og h*n vil nok vokse fort. Jeg har hatt valgets kval mellom Simo og Teutonia... Men tror nå ganske sikkert det blir det siste - så har vi da også vogn så lenge barnet trenger det.
Lille Blaa
14-08-2002, 15:25
... Teutonia, vi også :klapp:
Den Y2K, for den blir minst når man slår den sammen. Vi vil ha en Duo vogn, mest for plassens skyld. De blir mindre når de legges sammen, for da er ikke sportvognsdelen der!!
Uansett, lykke til med valg av vogn :luring:
Feil Lilly!
Ikke Simo Kombi, Simo Duo skal det være vet du...:D
Det er Duo-vogna som er den største, ikke kombivogna. BabyOla må ha Duo han som skal spise så mye!
Pjuskelusk er kjempefornøyd med Duovogna si. Sparker vilt og uhemmet hver gang jeg kjøper nye effekter såsom myggnett :p etc...
:kyss: til deg fra meg!
Tidl. bruker
14-08-2002, 15:51
.....
Urk, så langt dere har kommet! :(
Jeg regner med at det blir en Simo vogn på oss også - her i byen er det ikke allverdens alternativer, og når mamman til ei venninne av meg eier butikken som selger Simo-produktene, så er vel valget ganske enkelt...
Jeg vet at vi skal ha en kombi eller duo - men til tross for at jeg har lest 4 ganger om hva som er forskjellen, så sitter det ikke! Uansett skal jeg nok vente til de nye modellene er inne før jeg velger noe som helst. Og da regner jeg med at vi tar den vogna som er "høyest" - mannen min er nesten 2 meter høy.
Ellers står det ei arvet vogn i garasjen hos foreldrene mine... Kanskje vi venter til etter jul i tilfelle noen av besteforeldrene kunne tenkte seg å kjøpe ny vogn til krabaten i julegave...? (Det er jo lov til å drømme!)
Lillehammer
14-08-2002, 16:13
Takk for mange svar på kort tid! :klapp:
Jammen er disse sidene kjekke gitt, og ikke mindre kjekke nå med den nye layouten...
:) Katta: hvor er det Simo har lagersalg...?
:bryn: Nikken: kan ikke nekte for at ikonet jeg fant passer ganske godt...?
Duo-Simo-Møremia: :nuss: tilbake!
Alle andre: :findag:
Tar forresten gjerne i mot flere forslag: :kjeften:
Klem Lillehammer (med litt dilla på de nye ikonene... :p)
Lillehammer
14-08-2002, 16:18
Til Marikken (og andre som er "Harry"... :p)
Vi så litt på barnevogner i Sverige når vi var der i juli, men det var da ikke noe billigere så vidt vi kunne skjønne? (Bortsett fra kronekursen, men det utgjør jo ikke SÅ stor forskjell.) :???:
Skjønt; hvis man bor like ved svenskegrensa så kan det sikkert være greit. :cool:
Hej då! :vink:
Lillehammer igjen
Tidl. bruker
14-08-2002, 16:23
.....
skilpadda
14-08-2002, 16:34
Svenskekrona er nå verdt 0.8 av den norske - det betyr jo faktisk at ting blir 20% billigere hvis kroneprisen er den samme. Det er da en ganske betydelig prisforskjell syns jeg! (På en vogn på 6000 kroner sparer man 1200...)
Lille Blaa
14-08-2002, 17:21
.... var i sommer 20% lavere enn i Norge!! Så på en Teutonia sparer vi ca. 1200,- tror jeg det var :klapp:
... og det er masse man kan gjøre for 1200,- :D
Stine, Suers og undertegnede skla være harry 24. August :gal:
hei hei
moren til kjæresten min kjøpte vogn til oss i februar! (ivrig bestemor?;) )
det er en Simo kombivogn, og jeg syns den var veldig fin og virket praktisk. (ikke det at jeg har så greie på hva som er praktisk når det gjelder barnevogner enda..!)
det eneste er at den er veldig stor, men det gjør kanskje ikke så mye.
Lilith
Hallo!!!
Vi var på ferie i Sverige i sommer, og slo da til og kjøpte ny vogn.
Jeg har en Simo -98 mod. Kombi fra før, men syns den fort ble slarkete i festene, pluss at fargen fort blir solbleket:sint:
Dette har jeg hørt av mange andre og med helt nye vogner!!
Vi kikket i Norge på Simo kombi: 6200,-¨I Sverige: 5200,-
Det er jo forskjell da!!!
Vi kjøpte en kjempe fin Emmaljunga med alt av utstyr ikl. stelleveske til kroner 5000,-
Det var flaks, for mannen min syntes ikke at vi trengte ny vogn....
Jeg ville ha ny vogn!!!!:D
Lene (termin 19.12)
Væ'me jeg og! :mervink:
Vi har brukt vogn. Til førstemann kjøpte vi ny. Må ha ny til førstemann, ikke sant? Det var en splitter ny feiende flott Simovogn, men vi slet den helt ut. Måtte kaste den etterpå. Kan ikke helt skjønne hva vi gjorde galt, men vi brukte den ganske mye. Mye ut og inn av bilen, av og på med hjula, osv. Så da Jenny var på vei bestemte vi oss for å ikke bruke så mye penger på dypvogn, så da kjøpte vi en brukt av en venninne. Enkel og grei grønn Emmaljunga kombivogn, brukt til ett barn. Pent brukt, va'kke møkk på hjula engang.. Var veldig fornøyd med den, selv om den hverken hadde lufthjul eller aluminiumsunderstell eller noe annet fancy stæsj. Den står i kjeller'n og kommer til å bli nurkets første vogn også. Min erfaring er at når barnet runder halvåret og begynner å foretrekke å sitte vil man uansett bytte til en sportstrille som er litt mindre og lettere å håndtere enn sportsdelen til duo / kombivogna. Så egentlig kunne jeg nok klart meg med en bagvogn uten sportsdel. Vi kjøpte heller en ny Simo sportstrille til Jenny (med lufthjul!) da hun var 7 mnd. Den er knakende fin!
Oj, langt foredrag dette.. Men vårt største utfordring nå er at Jenny fremdeles er "vognjente" når hun blir storesøster. Hun vil være halvannet år i november. Så egentlig burde vi sett på tvillingvogner vi. Men jeg synes de tvillingsportsvognene er store, dyre og klumpete. Så vi har kjøpt oss en tvillingtrille fra Instep som kan brukes fra 6 mnd, dvs. fra våren. I vinter klarer vi oss med den gamle kombivogna med søskensete oppå. Tviler på at det blir så mange lange trilleturer på dagtid i vinter. Så beholder vi sportstrilla Jenny bruker nå til de gangene vi er to trillere. Sånn har vi iallefall tenkt å gjøre det, så får vi se om det blir endringer underveis! Kan fort bli det! ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.