PDA

Vis full versjon : Begravelse

Kanutten
14-08-2002, 13:24
Hei!

Fikk telefon fra min far på mandag om at min farfar var død. Det var kjempe trist, kjente han ikke så godt da mor og far er skilt og kontakten med far har vært liten... men jeg kjente han litt.

Har hørt at det ikke er lurt av gravide og gå i begravelser, men jeg lurer. Han var jo i min nærmeste familie..Noen som har gode råd? Kan dette påvirke min graviditet?? Ønsker kanskje å gå , men jeg er ikke sikker..

klem fra kanutten og nurket 23+1:baby:

Johanna
14-08-2002, 13:31
Hvorfor er det ikke lurt? På grunn av at man er trist og lei seg? Hvis det er tilfellet hadde jeg gått, det er godt å gråte litt, ikke bare over den døde (som du ikke har så god kontakt med), men også over alt det flotte ved livet som jeg syns jeg fikk et klarere forhold til de gangene JEG har vært i begravelse.
Kanskje jeg er litt syk, men mye ved døden har jo noe godt over seg, så lenge det er et gammelt menneske som har utrettet det det skal og ikke dør under tragiske omstendigheter.

Men som sagt vet jeg ikke noe om dette påvirker graviditeter. Lykke til hva du enn gjør!

Karius
14-08-2002, 13:33
Først: Kondolerer med farfaren din:leiseg:
Kan jeg spørre deg hvorfor ikke man kan gå i begravelse når man er gravid?
Jeg var i begravelse i Juli og det gikk jo "greit" nok det.
Man gråter jo en del i slike sammenkomster, er det det som ikke er "bra" kanskje?

Hvis du føler at du vil gå i den begravelsen så gjør det. Tror du kommer til å angre hvis du ikke går i din egen bestefars begravelse:(

Så ikke bry deg om det du har hørt om at gravide ikke bør gå i begravelser... Det bestemmer du jo helt selv da;) tenk også på at pappaen din kanskje synes det er litt støtte i å ha deg der, han har jo tross allt mistet faren sin da...

lykke til, og ta det som det kommer. Husk det er ok å gråte litt.:stakar:

:findag:

Pope
14-08-2002, 13:45
*???????*
hvafornoe.....??? Ikke gå i begravelse fordi man er gravid????

- Aldri hørt om det!
Har selv vært i begravelse til min mormor (uke 12) og min grandtante (uke 29) i løpet av dette svangerskapet...begynner å grine bare jeg tenker på det :leiseg: :leiseg:

Jeg tror du bare kan bli med i begravelsen, men jeg har noen tips til deg...

- Ta med kleenex, 2 pakker. Jeg begynte å grine bare jeg tenkte på personen som skulle gravlegges..... Begge har alltid vært en del av mitt liv, og var også de siste i den generasjonen.
- Ta med en flaske vann, eller noe annet du kan tenke deg å drikke. Det kan bli ganske så varmt for oss gravide i enkelte kirker, og da er det viktig at du får litt påfyll i kroppen din.
- Kle deg i behagelige klær, en sermoni tar ofte en 1 t - 1 1/2 t så det kan bli lenge å sitte i trange klær.
- Sørg for at du sitter mest mulig komfertabelt, du må ikke ta med egen pute men sørg heller for at du har god plass på setet ditt.

Kommer ikke på noe mer.

Klem fra Pope 30+5
:bryn:

Ladyen
14-08-2002, 13:48
Jeg fikk nesten samme beskjed i går. Oldefaren til barna mine døde i går. Jeg bestemte meg med en gang om at jeg skal i begravelsen hans.

Føler at jeg må si farvel til ham. Tror ikke den lille i magen tar skade av det.

Mange klemmer fra Ladyen 23+4

Kanutten
14-08-2002, 14:56
Jeg tror at jeg velger og gå. Det er var gammelt av at jeg mener at jeg har hørt at gravide ikke skal gå i begravelser.. men jeg velger og gå...

Takker for alle gode råd og vink på veien..

klm kanutten

I am
14-08-2002, 18:34
Kondolerer til dere begge to. :stakar:

Kanskje det har noe med liv og død å gjøre at man ikke skal gå? En går inn i rekka mens en annen går ut... Vet ikke hvordan reglene var for dette i gamle dager. Har ikke hørt om noen sånne regler nå for tiden? Noen som vet?