Vis full versjon : Kjøper dere pumpe?
Tidl. bruker
30-09-2002, 13:31
Har hørt at man kan få låne brystpumpe, men bør man alikevel kjøpe en selv? Og er de manuelle like bra som de elektriske?
Kommer jeg i det hele tatt til å trenge brystpumpe?
Erfarne mammaer; nå trenger jeg råd!!
Havfruen (t+4)
Jeg har prøvd Medela elektrisk pumpe og så har jeg kjøpt en Avent manuell pumpe. Må si at jeg foretrekker den manuelle, men dette er jo en smakssak! Det lureste er kanskje å vente med å velge pumpe til etter fødselen, da kan du jo teste litt på sykehuset og se hva som er best for deg!
Ei venninne av meg har både Avent og Medela manuell pumpe og hun kom med følgende utsagn: Medela er best når du har lite melk og Avent er aller best når du har mye melk.
Jeg foretrekker egentlig å håndmelke meg om det ikke er så store mengdene... Da slipper jeg å styre med å sterilisere pumpe og utstyr, og det holder å koke flaskene jeg melker i ;) Hver sin lyst, er det ikke så?
Men medelaen er litt "gåen" (derfor kjøpte jeg Avent, hørt masse positivt om den :))
Anbefaler virkelig å ha en pumpe i hus! :)
Har en Medena og har brukt den MYE.
Ingenting er værre enn å være fryktelig melkesprengt! :eek: :leiseg:
karlista
30-09-2002, 17:07
Hei.
Når jeg fikk første-mann leide jeg en eletrisk pumpe på apoteket. -Helt greit (da jeg skulle ut i selskap og ikke kunne amme)
Med nr. 2 så kjøpte jeg pumpe,- først Avent ISIS(manuell) som jeg ikke var så fornøyd med. Derfor gikk jeg likegodt til innkjøp av en eletrisk også og det var Medela sin. Den er/var jeg kjempe-fornøyd med.
Så denne gangen skal jeg ikke kjøpe noen for jeg har "så det holder".
LYKKE TIL.
Hilsen Karlista.
Mamma til :storeb:, :stores: og to i magen:baby: :baby:
Jeg ga 499,- sek for avent sin pumpe, dvs. rundt 400,- nok da ;)
Medela koster vel noe rundt det samme tror jeg, har arvet min..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.