Vis full versjon : Gravid og pendling
Cirkeline
30-09-2002, 15:39
Snakket med sjefen min i dag, han sa at jeg antakeligvis er nødt til å pendle 2 dager i uken - med fly.
ÅÅÅÅÅ - å jeg som gruer meg nok til å fortelle han om svangerskapet... :leiseg:
Er lei meg, sur, fortvilet, forbanna, osv - mye rare følelser i kroppen min nå. VIL IKKE PENDLE!!! VIL IKKE BO PÅ HOTELL 1 NATT I UKEN !!!
Huff, tro hva sjefen sier når jeg i morgen, onsdag eller torsdag (alt etter når jeg har motet meg opp til det) sier at jeg er gravid...(bare sånn at det er sagt, så skulle jeg si det til han i forrige uke, men han var bortreist og jeg ville ikke si det til han da)
Klem fra en fortvilt cirkeline (14+3)
Bluelady
30-09-2002, 16:36
Hei Cirkeline
Vil bare si at jeg føler med deg :stakar:
Jeg har det litt på samme måten. Har en jobb der jeg reiser mye, og har ikke så veldig lyst til å fortsette med det. Nå ser det ut til at dette vil ordne seg for mitt vedkommende. Jeg er fortsatt kvalm og 100 % sykmeldt og kommer til å være det enda et par tre uker, minst. Da har jeg kommet så langt at andre ting i mitt arbeide, bestemt ved lover, gjør at jeg slipper reisingen.
Du kunne jo undersøke litt om det finnes noe tilsvarende i ditt arbeid. Et sted å se er på arbeidstilsynet.no.
Jeg tror desverre ikke at det at du ikke har lyst ergod nok grunn til at du kan slippe å pendle, men kanskje arbeidsgiveren din viser seg å være mer human enn du tror.
Lykke til :findag:
Men jeg pendler ikke med fly da. Men med bil!
Det er fordi arbeidsplassen min er 8 mil unna.
Men heldigvis er de ganske fleksibel på jobben, slik at jeg kan jobbe en del hjemme. Men det har vært en periode nå hvor jeg MÅTTE dra på jobben veldig ofte. Jeg ble stressa og til slutt 50% sykemeldt.
Det kan bli slitsomt å reise så mye som du snakker om. Jeg ville ha snakka med sjefen så snart som mulig. De fleste vil forstå situasjonen og legge det best mulig til rette for deg. Mange ganger ser jeg at man kunne unngått en del reisevirksomhet i jobben. På jobben bruker vi bl.a. videokonferanse. Det kan jo også tenkes at en annen på jobben kan overta noe av "oppdraget". Men så lenge sjefen din ikke vet noe om at du er gravid, vil han ikke ta hensyn til det!
Lykke til videre med jobb og voksende mage :)
jeg fikk ikke lov til og jobbe kveld- og natt skift.
for da fikk jeg feil søvn rytme i kroppen....
men det hele ente med at jeg nå går på svangerskapspenger p.g.a. for mye støy på arbeidsplasssen (jeg jobber på et trykkeri)
det beste er nok at du snakker med sjefen, så ordneer det seg sikkert......:p
Kine
termin 27feb 03
Du skal se det ordner seg på en eller annen måte, tror nok det beste er å hoppe i det og fortelle det til sjefen din nå, bedre å bare få det overstått så du slipper å gå og grue deg sånn.
Lykke til:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.