Vis full versjon : Ingen nyanser?
Det virker ærlig talt litt nytteløst, dette. Jeg klarer ikke å slutte helt, men får inntrykk av at det er like skadelig å røyke 1 som 20 sigaretter om dagen. Og også at det ikke spiller noen rolle om det er Barclay nr. 1 eller rødmix. Det er liksom ingen vits i å prøve å trappe ned en gang, siden det eneste saliggjørende er å slutte helt.
guffeline
28-10-2003, 11:07
Sjølsagt hjelper det å halvere, å halvere, å halvere....!!! Dess meir en kuttar ut dess mindre gift-stoff får en i seg, så om en kuttar ned til det mini-mini-mini-male så utgjer det sikkert litt for babyen!!
Selvfølgelig er det bedre å røyke lite enn å røyke mye. All moderasjon hjelper den lille i magen din.
Og det hjelper også om du velger et mildere merke med mindre nikotin-innehold (men bli ikke lurt til å tro at light-sigaretter er bedre).
Ingen grunn til å la være å prøve nedtrapping. Lykke til. :kryss:
:mervink: Hampus (20+2)
Jeg har lest en god del om røyking i svangerskapet, da jeg selv er røyker. Og funnet ut at de fleste undersøkelser som er gjort, er gjort på kvinner som røyker "mye", dvs 10 eller flere pr dag. Det er undersøkt lite på de som røyker feks under 5 pr dag. Sier ikke at det ikke er skadelig, men det er da mye bedre å røyke lite enn mye!! Jordmor er så fornøyd med at jeg trappa ned fra 15-20 om dagen til 3-5, og sier det er kjempebra!! Målet er såklart å slutte 100%, men det var ikke så lett som jeg trodde.. :uff:
Det beste er selvfølgelig å slutte helt, men jeg av alle vet hvor vansklig det er :o
Snakket med legen min og han sa at vi skal glede oss over de røykene vi ikke tar........
Klarer du og komme deg ned på en 4-5 røyk om dagen så er ikke det så ille:bonk:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.