Vis full versjon : rhesus neg
Og jeg har tatt begge prøvene, legen sa til meg at når den i uke 32 var helt fin (altså ingen spor til antistoff) så skal et MYE til for at det har dannet seg på bare 4 uker..
Så jeg tror nok du kan ta det helt med ro ang det;)
Vedrørende de andre tingen kan jg nok ikke svare deg, men jeg tror ikke det kan ha noe med antistoff danning og gjøre, heller mere slit på kroppen nå på slutten...
Kos deg med magen, og de siste ukene du :D
Nibe T-22/T-27:baby:
Hei, Karinja :)
Er ikke Rhesus negativ, men om du nå ikke skulle rekke å ta ny prøve før fødselen er i gang så er de klar over din blodtype på sykehuset og kan ta en hasteprøve med en gang du kommer inn. Analyser av blodprøver kan ta veldig fort tid hvis det er nødvendig og det kan de sikkert få til i ditt tilfelle. Men jeg håper selvfølgelig at du rekker å ta prøven før babyen bestemmer seg for å komme ut :)
Når det gjelder blodprosenten din så mener jeg at dette ikke kan ha noe med antistoffer å gjøre. Det som skjer med blodet vårt når vi går gravide er at morkaken og navlestrengen trenger blod for å fungere riktig og da blir vårt blod tynnet ut for å få til dette. Blodet vårt må rett og slett virke over større områder. Du kan faktisk sammenlikne det med å blande saft....ren saft er skarp i fargen og sterk, men når vi tilsetter vann så blir den jo tynnet ut. Det er nesten dette som skjer med blodet vårt som da fører til at verdiene blir lavere. Hvorfor noen synker lavere enn andre vet jeg ikke, men jerntilførsel motvirker det noe.
Det hender også innimellom at disse stikkene i fingeren ikke blir helt riktige, så at det kan ha skjedd en liten feil i ditt tilfelle er ikke unormalt. Så lenge du ikke føler at du nå siste uken er blitt mer svimmel, uvel, ser stjerner hvis du reiser deg for fort, så synes jeg du skal ta det helt med ro til neste kontroll. Dersom du har disse symptomene så kan du jo ringe legen din og si ifra...
lykke til med prøver og fødsel og blodprosent
klem fra Mormona T-18
Hei!
Jeg er også Rh neg. Tror ikke du skal bekymre deg for at blodet ditt skal danne antistoffer under graviditeten, det er visst uhyrlig sjeldent at dette skjer. Babyens og ditt blod skal i teorien aldri kunne blandes, vanntette skott sa legen min til meg. Så jeg tror du kan ta det ganske med ro. :) Sannsyneligheten for at du skal kunne danne antistoffer er vel størst under fødselen. Da tar de en blodprøve av navlestrengen for å sjekke blodtypen til barnet, og hvis den er positiv får du en antsprøyte i rompa :p innen 72 timer.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.