Vis full versjon : Bekkenløsning
Ja,nå er det helt sikkert,har SÅ vondt mellom beina og i selvet beinet i rompa når jeg går. Må gå med bittesmå skritt og beina mest mulig samlet.:uff:
Det jeg lurer på er om det har noen hensikt å gå til fysioterapi med dette eller om det er like greit å bare avvente situasjonen?Evt.hva gjør fysioterapeuten?
Hadde bekkenløsning i forrige svangerskap og og måtte da bruke krykker den siste tiden men nå er jeg bare i 12 uke og syns dette er ALTFOR tidlig,
Hilsen Puseline 11+5
som er littegranne lei og oppgitt nå
Jeg var hos en som dreiv med zoneterapi
Det gjorde j*** vondt da han trykte under føttene mine men det hjalp med en gang holdt ei god stud,oxo bare bestilte jeg ny time når jeg kjente litt igjen:klapp:
Vet og at noen kiropraktorer er gode på bekkenløsning!
Jeg syns det i alle fall er vært å prøve,man skal jo leve i de 9mnd og;)
Fysioterapi funker. Fysioterapeuten kan hjelpe deg å trene opp de musklene som kan hjelpe til å holde bekkenet på plass i krevende situasjoner, og gi deg råd om hvordan du best mulig kan takle hverdagen din. Enda viktigere er det at du kan få massasje av de musklene som ikke kan hjelpe bekkenet med noe som helst men som ofte prøver så godt de kan, setemusklene og musklene over hoftene, f. eks. Disse spenner seg ofte døgnet rundt i et forsøk på å stabilisere bekkenet, og etter en stund låser det seg selvsagt helt. Dette gir ofte større smerter enn selve bekkenløsningen, og det er også ofte i disse musklene det setter seg kroniske smerter som kan bli helt invalidiserende etter en lang periode med bekkenløsning - som du har foran deg nå.
Gjør det du kan og bruk alle tilbud som fins for å få et så smertefritt svangerskap som mulig. Det er laaaangt igjen! Fysioterapi får du jo dessuten gratis!
Lykke til.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.