PDA

Vis full versjon : Sykemeldt resten av svangerskapet...

Berit
30-09-2002, 21:09
Ja, så er det avgjort...jeg blir 100% sykemeldt resten av svangerskapet...

Jeg har vært 100% sykemeldt hele september og var hos legen i dag og skulle få vite hvor stor prosent jeg skulle sykemeldes framover.
Må jo kanskje fortelle at jeg har bekkenløsning og at den er ganske ille til at jeg kun er 14+5 uker på vei. Da jeg ble sykemeldt for hele september var jeg veldig dårlig med kvalme og oppkast hele døgnet i tillegg, og legen bestemte at jeg burde ta det med ro.

Så i dag var jeg på min andre svangerskapskontroll og hun mente at det viktigste nå var å ta vare på barn og mann, og ikke jobb ettersom jeg har så vondt som jeg har. Hun er redd at hvis jeg ofrer meg for jobb nå, så var det ikke sikkert jeg noen gang kunne gå tilbake i jobb igjen...og det vil jeg.
Så da blir det slik da...jeg skal ikke tilbake i jobb før etter endt permisjon. Har litt blanda følelser, men jeg ser jo også at dette er til det beste for alle.
Jeg var sykemeldt lenge i mitt forrige svangerskap også, men da var jeg kommet litt lenger uti svangerskapet. Hadde liksom håpt å kunne holde ut like lenge nå, men denne gang satte bekkenløsningen i gang mye tidligere - fra uke 8 tror jeg det var.

Fikk da gode nyheter på kontrollen i dag også da!!
Fikk høre hjertelyden til mitt lille vidunder og det lå på mellom 140-150 hjerteslag i minuttet. Kjempedeilig å høre at det sto bra til der inne!
Legen sa også at alle prøver var perfekte, så for barnet så dette ut til å bli et perfekt svangerskap, det ble kun mor selv som måtte slite.
Og det viktigste er jo at barnet har det bra, så da er jeg kjempefornøyd!!!!!
Så nå skal jeg gjøre det beste ut av sykemeldingstida og finne på masse moro sammen med datteren min på 2,5 år. Skal nok få tida til å gå.

Klem fra Berit og bitteliten(26.03.03) + storsøster(apr.-00)

Hønepøne
30-09-2002, 21:48
Hei Berit!

Vil bare gi deg en :stakar: ..

Det høres ille ut med bekkenløsning. Det er jo en mager trøst at legen din vet hvilke prioriteringer som er viktige, familien din og deg.

Fint at alt stod bra til med ditt lille vidunder og at du fikk høre hjertelyden. :)

Hønepøne 15+4

anita
30-09-2002, 22:30
Her kommer en :stakar: til deg.

Vet hvor vont bekkenløsning er. Ta det med ro, og kos deg hjemme.

snart mamma IGJEN !
01-10-2002, 00:23
Uff det er ikke noe godt å ha bekkenløsning. Jeg ble sykmeldt i uke 16 i forrige svangerskap for bekkenløsning og kvalme.
Begynner å merke at bekkenet mitt krangler litt allerede nå men jeg er forsiktig og håper det skal gå lengst mulig. Dessuten nå har jeg mer stillesittende jobb og forrige gang jobbet jeg på cafe hvor jeg trasket og gikk hele dagen lang.

Ta det med ro og plei deg selv og familien. Du skal tross alt fungere i mange år etter dette svangerskapet også.

Stor klem :-)

Tidl. bruker
01-10-2002, 13:27
Hei!

Bekkenløsning er skikkelig vondt når man er hardt rammet! Jeg var hardt rammet sist, men det er ikke like ille denne gangen (foreløpig..).
Det er bra du har en lege som forstår deg og tar bekkenløsningen på alvor! Det er altfor mange leger som ikke gjør det!
Ta det med ro nå med god samvittighet, så slipper du sannsynligvis å bli så dårlig som sist.

Lykke til!

Mariah
01-10-2002, 14:54
:klem: til deg.

Så bra at du har en lege som tar deg på alvor, bekkenløsning er ikke akkurat noe å spøke med. Kos deg sammen med storesøster framover, og pass på å få nok ro(kanskje enklere sagt enn gjort med ei på 2,5 i hus, så benytt deg godt av hver anledning du får:) )

Oppsann
01-10-2002, 16:21
Det er sikkert ikke noe gøy med bekkenløsning, og det var nok lurt at du ble helt sykemeldt.

Jeg er 50% sykemeldt pga kvalme og utmattethet.
Merker at jeg virkelig trenger noen hviledager, og kan skjønne at du med dine plager har behov for å slippe jobb helt!

Kos deg som best du kan :stakar: