PDA

Vis full versjon : Keisersnitt

Fantasi
29-10-2003, 01:38
Hei,jeg er i 28uke og lurer på om man kan velge om man vil ta keisersnitt.Hvis man har fødselsskrekk f.eks..kan man da få det?
Ser fler og fler vil ha det.Skjønner det ikke selv,må være bedre å gjøre det normalt.Men,men er min første så aner ikke hva jeg skal igjennom jeg.En gang må jo bli den første!:)

Så har jeg hørt at man har "jente" og "gutte" mage...pleier dette å stemme?Har nemlig stemt på flere bekjente.Noen som har erfaring med dette?Jeg har selv "jente"mage...men veit det aldri er noen garanti da.

Takk på forhånd!:D

Tidl. bruker
08-11-2003, 07:33
Keisersnitt blir i de fleste tilfeller vurdert av lege på sykehuset, men som regel vil de forsøke å overtale deg til å føde på normal måte.

Ta en prat med lege på sykehuset eller med jordmor og tenk godt over dette. Et keisersnitt er en meget stor operasjon, med diverse komplikasjoner som kan komme i ettertid.

Når det gjelder mageform, tror jeg det kan være litt hipp som hurra med..... Magen min er meget rund, men i følge gamle kjerringråd så skulle den ha vært spiss da jeg venter en gutt... Men moro er det likevel å tippe om det blir jente eller gutt.

Masse klemmer fra