PDA

Vis full versjon : Hvilken tvillingvogn bør jeg kjøpe

cassie
30-09-2002, 21:18
Hei!

Jeg venter tvillinger i januar og har begynt å tenke litt på vogn.
Det er ikke så veldig lett. Problemet er hovedsaklig dørene hjemme. Skal jeg kunne få den inn i gangen må den være max. 76 cm. bred hvis ikke må jeg slå den i sammen for å få den inn.

Har sett på Simo sin tvillingvogn Duette 460. Denne er kun 73 cm. bred så da kommer jeg meg fint inn dørene. I denne vognen kan jeg ikke ha bag, men jeg greier meg kanskje med fotforlenger + 2 termoposer evnt. 1. voksi pose.

Forslag til tvillingvogner og hvordan dørproblemer kan løses mottas. Nytter ikke med ungene etter hverandre i vognen. Da går den ikke inn i bilen

Stompa
03-10-2002, 02:37
Jeg hadde den smaleste Simo-vogna til ungene mine, som ble født i starten av september. Med fotforlenger og hver sin termopose, samt et ullteppe i bunnen av vogna (og evt. et over posene på skikkelig kalde dager) hadde de det varmt og godt i vogna, selv på de kaldeste vinterdagene. Kunne ikke tenkt meg vogn med bager, og heller ikke en eller to tunge voksiposer - det blir nok å trille på i oppoverbakker uansett ;) .

Var godt fornøyd med vogna, som nå er solgt videre til to små, helt nye jenter. Det virker som om denne typen vogn er lettere å selge videre enn typen med bager.

Ei venninne har ei Emmaljunga-sportsvogn til sine jenter. Jeg vet ikke målene eller vekta, men den er veldig lita og nett i forhold til Simo-vognene. Synes mønsteret på trekket er finere enn det Simo kan tilby på tvillingvognene sine, også. Hadde nok kanskje kjøpt ei sånn hvis det var forhandler her i byen. De har ikke brukt fotforlenger, men en tvillingvoksipose.

Lykke til med vognvalget!