PDA

Vis full versjon : andre som har hyperemesis

rosen
29-10-2003, 19:22
Ønsker kontakt med andre som har hyperemesis. Litt greit å kunne utveksle litt erfaringer om hva man får tilbud om fra det offentlige. Hvordan oppfølging er fra jormor/lege o.l.

Jeg har hatt hyperemesis i alle mine svangerskap. Og om jeg trodde jeg skulle få slippe unna litt mindre denne gangen tok jeg kraftig feil. Har vært verre enn noen gang.
Trodde først det var spyskjuka. Spydde hele døgnet. Absolutt alt kom opp igjen.
Men nå har det altså vart i godt over en uke, så det er nok ikke spy sjuka nei.
Var hos lege på mandag, for da var både vått og tørt kommet opp i 8-9 dager, og jeg var svimmel og tisset nesten ikke.
Fikk litt veske og resept på stemitil.
Som faktiskt HJALP!! Er såå overrasket og fornøyd. Selv om jeg vet fra tidligere at det vanligvis hjelper noen uker, og så blir man på en måte "imun", det virker ikke lenger.
Så nå er jeg "bare" sånn vanlig kvalm, sånn som de fleste har et snev av. Kaster opp av og til, spes om natta, men beholder mye av det jeg spiser og drikker.
Så hadde det holdt seg slik, skulle jeg vært fornøyd
:)

frublom
30-10-2003, 12:22
Joda

Jeg hadde det også slik... Fikk ikke beholde mat i 3-4 uker.... Ikke en gang den slurken jeg svelgte med vann for å ta bort spysmaken!
Jeg gikk så kraftig ned i vekt at legen min ville legge meg inn med intrevenøst... men Det ønsket ikke jeg.. ( har hørt du blir god en stund åsså kommer det til bake... ) men gikk med på å prøve postafen så er resptfritt...
Det hjalp... Etterhvert fikk jeg beholde mer og mer av maten... begynte på denne i uke 12
Ble syk i uke 8....
Nå har jeg endelig sluttet med postafen i uke 19 med ingen bivirkninger....!!!! :klapp:
Har jo vert på ul og alt sto bare flott til med min lille prins :) så det er deilig å være pillefri.
Føler å ha fått mer enargi etter at jeg kunne slutte på dem og ikke minst er prinsen også mer livlig... ( kansje for jeg kjenner han bedre nå )
Det er ikke alle som postafen hjelper på men det er hvert et forsøk......
God bedring