rosen
29-10-2003, 19:22
Ønsker kontakt med andre som har hyperemesis. Litt greit å kunne utveksle litt erfaringer om hva man får tilbud om fra det offentlige. Hvordan oppfølging er fra jormor/lege o.l.
Jeg har hatt hyperemesis i alle mine svangerskap. Og om jeg trodde jeg skulle få slippe unna litt mindre denne gangen tok jeg kraftig feil. Har vært verre enn noen gang.
Trodde først det var spyskjuka. Spydde hele døgnet. Absolutt alt kom opp igjen.
Men nå har det altså vart i godt over en uke, så det er nok ikke spy sjuka nei.
Var hos lege på mandag, for da var både vått og tørt kommet opp i 8-9 dager, og jeg var svimmel og tisset nesten ikke.
Fikk litt veske og resept på stemitil.
Som faktiskt HJALP!! Er såå overrasket og fornøyd. Selv om jeg vet fra tidligere at det vanligvis hjelper noen uker, og så blir man på en måte "imun", det virker ikke lenger.
Så nå er jeg "bare" sånn vanlig kvalm, sånn som de fleste har et snev av. Kaster opp av og til, spes om natta, men beholder mye av det jeg spiser og drikker.
Så hadde det holdt seg slik, skulle jeg vært fornøyd
:)
Jeg har hatt hyperemesis i alle mine svangerskap. Og om jeg trodde jeg skulle få slippe unna litt mindre denne gangen tok jeg kraftig feil. Har vært verre enn noen gang.
Trodde først det var spyskjuka. Spydde hele døgnet. Absolutt alt kom opp igjen.
Men nå har det altså vart i godt over en uke, så det er nok ikke spy sjuka nei.
Var hos lege på mandag, for da var både vått og tørt kommet opp i 8-9 dager, og jeg var svimmel og tisset nesten ikke.
Fikk litt veske og resept på stemitil.
Som faktiskt HJALP!! Er såå overrasket og fornøyd. Selv om jeg vet fra tidligere at det vanligvis hjelper noen uker, og så blir man på en måte "imun", det virker ikke lenger.
Så nå er jeg "bare" sånn vanlig kvalm, sånn som de fleste har et snev av. Kaster opp av og til, spes om natta, men beholder mye av det jeg spiser og drikker.
Så hadde det holdt seg slik, skulle jeg vært fornøyd
:)