Vis full versjon : Hvem får vite noe når dere er i gang med fødselen?
Har dere tenkt å gi beskjed til familiene deres før dere drar til sykehuset eller etterpå?
Jeg tror at vi forholder oss tause til det hele er over, men har ikke helt bestemt oss. Kanskje jeg får veldig lyst at mange skal vite det rett før... uberegnelig som bare det! :uff:
Sine
IzziCreo
01-10-2002, 01:46
Har egentlig ikek tenkt på det... Men regner med at det kommer veldig an på hvordan ting skjer - må vi haste til sykehuset, tar åpningsfasen lang tid... Regner med at vi tar avgjørelsen utifra det - om vi vil ta oss tid til å ringe f.eks. foreldrene våre slik at de kan spread the word ;) Regner uansett med at mamma finner det ut omtrent før vi er på sykehuset... Hun kommer nok til å ringe til enhver tid rundt termin for å sjekke om noe har skjedd eller skal skje ;)
Klem Suzie Q 31+0
.... før etter det er OVER ..Skal bli moro å ringe rundt til de nærmeste fra klinikken og fortelle !! Mistenker at mamma og et par venninner kommer til overvåke meg de siste ukene/dagene , og muligens får med seg øyeblikket det er i gang... men, men.
Slik har jeg vært med flere av mine venninner også, så det må jeg vel tåle...(hevnen er søt, sier de...Hva..? Telefonterror..? Skjønner ikke hva de snakker om..)
Lykke 30+ 6 :baby:
Da vi fikk gutten vår, var det ingen som visste noe før det hele var over. Fødselen var over før de fleste var gått på jobb om morningen, så det var ingen som ringte på den tiden.
Denne gangen må vi jo ha barnepass, men det blir de eneste som får vite noe før vi er blitt tobarns foreldre:p
KOmmer litt an på nårtid fødselen starter. Starter den på natta, så ringer vi ikke rundt. Ellers så vil vi nok informere våre foreldre, så kan de spre det videre til søsken.
Sånn har vi gjort det de to første gangen, og det fungerte greit.
Tidligere bruker
01-10-2002, 12:49
Har ikke tenkt å ringe/sende SMS til noen før det hele er over nei.
Men tar det lang tid blir det nok oppdaget likevel.
Vi skal kanskje flytte inn i samme hus som slektninger av sambo, så om det blir romstering og kjøring til sykehuset midt på natta så regner jeg med at de får det med seg og varsler verden:p
Amadala 29+0 i dag:D :fest: :kidoki:
Teddy :)
01-10-2002, 12:53
Har egentlig ikke tenkt så mye på det, men tror jeg har mest lyst til å vente til det hele er over... :D Tenk den overraskelsen det blir :klapp:
Men hva vi velger å gjøre, vet vi nok ikke ut av før vi er midt oppe i situasjonen, tenker jeg... :p
Klem Teddy 29+3
Jeg kommer ikke til å klare å holde det hemmelig :D
Kommer garantert til å ringe mine foreldre og sende SMS til et par gode venninner. Jeg synes faktisk det er ganske ok at noen tenker på meg når jeg går igjennom den tøffe prosessen en fødsel er. Har absolutt ikke tenkt å ha noen lengre samtaler med familie og venner når det står på, det får samboeren ta seg av.
Det samme gjelder etter det hele er over. Da får han ringe rundt og informere. Jeg skal bare ta det med ro sammen med babyen
Klem Snehvit 27+6
Hanneelisa
01-10-2002, 16:34
Vet dere; jeg haddde faktisk tenkt å ringe min mor, (og selvfølgelig svigermor) men jeg snakket litt med mamma om det her om dagen og da sa hun at hun ikke ville vite det før etterpå!!! Jeg ble nesten litt lei meg, jeg.........
Nå skal det sies at hun bor nesten 100 mil fra meg, og hun har xamen i midten av desember- så om det skulle krasje...... Må vel sikkert være vanskelig å sitte i bilen på vei sørover og vite at din eneste datter er midt i en fødsel:)
Hanneelisa
termin 24.12
Siden vi har to gutter som trenger pass,blir det nok til at mine foreldre får vite det når alt er i gang,men ingen andre får vite noe før det hele er overstått.Da blir det vel mannen min som tar den klassiske ringerunden,tenker jeg.:kidoki: :fest: :luring:
Skal ikke si noe til noen før det er over,samboer skal selvfølgelig vere med da:D
Bestemor blir vel helt gal om jeg sier i fra underveis:p
Vi ringer både mine og sambos foreldre så fort vi er på vei til føden - selv midt på natten :D
Svigers kommer til å ha jentene så de holder seg nok løpende oppdatert.
Gleder meg til den tid kommer :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.