PDA

Vis full versjon : Alkoholholdig drikke

Schroll
04-11-2003, 12:20
Hei.
samboeren min har vært en liten tur over svenske-grensen for å kjøpe litt mat og drikke.
Han kom blant annet hjem med denne populære "herrljunga cider"
Men den er det jo 0,7 % alkohol i, bør jeg da holde meg unna denne, eller gjør det ikke noe on jeg tar noen glass til middag o.l.?

Takk for svar!

Klem Schroll

Leah
04-11-2003, 13:00
Jeg holder meg unna alt som inneholder alkohol,man har jo ingen garanti for hvor mye som skal til før det er skadelig. Mulig jeg er litt hønemor av meg,men syns ikke det å drikke litt alkohol er verdt å ta sjansen på..! Nå var jo jeg så og si avholds før graviditeten,så det blir omtrent det samme for meg...;)

Klem Leah 15+6

rarelillemeg
04-11-2003, 13:29
Som en kuriositet kan jeg da informere om at det man kaller alkoholfritt øl kan i følge reglene både i Norge og Europa ellers inneholde opptil 0,7% alkohol...
Jeg forsøkte et søk på nettet for å finne alkoholinnhold i surmelk, mener å ha hørt det ligger rundt 0,5%. (Fant ikke noe)
Personlig ville jeg - dersom jeg var passert de første 12 kritiske ukene - tatt et glass av nevnte cider til maten uten dårlig samvittighet. Jeg synes det er viktig å ikke bli for hysterisk. (Men det er lov å være prinsippfast!)