PDA

Vis full versjon : Nesten foranliggende morkake??

Rapunzel
04-11-2003, 20:17
Har fått vite idag at morkaken ligger helt i kanten på mormunn. Det er ikke en mm å gå på engang. Skal sjekke det igjen om 10 dager, om den har flyttet seg. Men: Er det noen som vet om det blir keisersnitt om den ikke flytter på seg?? Vet jo at det blir gjort om den ligger foran...

Loop
05-11-2003, 08:43
Aller oftest flytter den seg oppover etterhvert som livmora vokser. Jeg hadde som deg i uke 18-20 og den er forlengst flyttet seg opp. Hvis den ikke flytter seg. vil den ligge som en propp å stenge for utgangen. Da er fødsel umulig og du vil få et planlagt keisersnitt 2-3 uker før termin. Fordelen er at du fram til da kan være trygg på at barnet ikke faller ut! Abort er rett og slett umulig! Har selv tatt keiesersnitt før, og har bare positiv erfaring med det, så jeg ble nesten litt skuffet over at den flyttet seg jeg, kunne godt tenkt meg å få litt før termin... Du vil bli fulgt opp, og få beskjed om hva som skjer videre. Lykke til.

Calendula
05-11-2003, 20:06
Jeg fikk beskjed om det samme da jeg var på UL. Men jordmora sa at det var 99, ettellerannet prosent sikkert at den kom til å flytte seg oppover av seg selv, så foreløpig stresser jeg ikke med det.