PDA

Vis full versjon : Hvordan vet jeg at jeg er gravid enda..

Ane22
05-11-2003, 11:58
Hei!

Jeg tok en test dagen etter jeg ventet mensen. Den var positiv. Dagen etter det igjen tok jeg en ny test for å være sikker, den var og positiv.

Så etter noen dager ringte jeg til legen for å bestille time.
Hun gav meg time 4 desember. Og sa at siden jeg testet positivt på begge testene så trengte jeg ikke komme å teste meg hos legen.

Men det er jo ikke sikkert jeg har et spir i magen min 4 desember. Det kan jo hende at kroppen min støter det ut eller har støtt det ut.. Hvordan vet jeg det?
Kommer jo til å bli kjempe skuffet dersom jeg kommer til legen om en måned og de sier at det er ingenting der....
Føler meg litt småkvalm av og til, men det kan jo bare være psykisk.

Hilsen Ane.

piasava
05-11-2003, 12:08
OM du ikke hatr hatt blødninger, er det ingen fare for at kroppen har støtt ut noen spire. Om du skulle begynne å blø, så hadde jeg kontaktet lege igjen. Men det er ikke sikkert det går galt selv om du får en blødning.

piasava og Sondre:elsker:

Tigerpus
05-11-2003, 13:31
Hei Ane22.

Skjønner at du bekymrer deg, masse hormoner i kroppen nå vet du. ;)
Har du testet positiv og det med 2 tester til og med, er du jo gravid. :klapp:

Så lenge du ikke har noen blødninger eller voldsomme magesmerter er nok alt i orden. Mensmurringer og stikkinger er ganske vanlig, det er livmoren og "senene" rundt som tøyes.

Det at du ikke er så mye kvalm kan endre seg senere, hvis ikke får du tenke som meg at vi er kjempeheldige som slipper billig unna der.

Jeg begynte å spotte i uke 8, og det fortsatte i åtte dager, men på UL banket hjertet. Så det trenger ikke å gå galt selv om man selvfølgelig tenker det verste der og da.

Du kan jo bestille time hos en lege/gyn som har UL apparat.
Privat koster jo litt mer, men det er jo verdt det om man blir beroliget.

Oi, ble langt dette.
Vil bare gi deg en god :klemmer:
Alt er nok i skjønneste orden skal du se.

Klem fra Tigerpus
Termin mai-04

Ane22
05-11-2003, 14:05
Tusen takk for svar!

Har ikke hatt blødninger, så e får vel roe meg ned noen hakk!! :)

Hilsen Ane!

neet
05-11-2003, 17:06
De fleste har det akkurat slik som du har det de førse ukene. Man har så lite å forholde seg til, og det er en uvirkelig følelse at det i det hele tatt er mulig at man er gravid.. så mange er bekymret for at noe skal ha gått galt og at det ikke er liv. Det blir enklere når magen kommer, og man begynner å kjenne spark i uke 18-19 (for de fleste) Mange har jo minimalt med symptomer også. Sånn som for min del var jeg kvalm en gang, ca 20 min;). og øm i brystene ca 2-3 dager i uka. Ikke mye som tilsier at det skjer store ting i kroppen da, nei..... men alle er forskjellig, og alle reagerer forskjellig på det å være gravid. Det kan tilogmed være store forskjeller fra svangerskap til svangerskap hos samme kvinne. Det er IKKE slik at jo mer kvalm du er jo "sikrere" er det, det er bare det at vi er forskjellig!

Som de andre sier, dersom man ikke har blødninger er det høyst sannsynlig liv derinne, og selv om man begynner å blø er ikke det ensbetydende med at man aborterer da heller, men man bør da kontakte lege for å sjekke.

Lykke til. Det går faktisk bra med de aller, aller fleste!