Vis full versjon : Nella har vært på kontroll.
Dette var min femte kontroll i dette svangerskapet, og her er resultatet:
Uke: 31+2 :)
Vekt: +4 kg på 4 uker!! Tilsammen opp ca 16 :eek:
BT: 115/70 :)
Hb: 13 :)
Urin: neg. :)
Ødem: 0 :)
Leie: HB :)
Fl/min.: 120 (sovende gutt :) )
Alt er i skjønneste orden, med andre ord!
Synes jo selv at kiloene kommer litt vel fort akkurat nå (hmmm...kanskje jeg skulle droppe den daglige croissanten...:D ). Men hvis denne gutten blir like glupsk på puppen som storebroren var, så er det ingen grunn til bekymring.
Ellers er jeg fryktelig trøtt på slutten av arbeidsdagen, så jeg lurer på å kontakte legen, og få 20% sykemelding de siste ukene.
:findag: , alle sammen!
Klem, Nella* (31+2) 2 mnd. til termin idag!:klapp:
at SF- målet var på 29 cm - altså ganske gjennomsnittlig.
Nella*
Du hadde jo så fine tall!
Deilig at alt er i skjønneste orden, og de kiloene har jeg bestemt meg for at de skal jeg ikke bry meg så mye om. Jeg vil heller kose meg litt og ha det bra enn å bare gå rundt å spise gulerøtter og bekymre meg hele tiden. Tror ikke det er bra for babyen heller.
Er ikke rart man blir sliten så jeg skjønner godt at du sykemelder deg 20%. Jeg er for tiden sykemeldt 60% pga ryggen og kjenner at det gjør godt både for kropp og sjel
Klem Snehvit 27+6
...tallene dine er kjempefine ,de ! Godt at alt står bra til !
(Skjønner at du er spent på kg, det er vi vel alle..
Men du er jo høy ,og kg'ene viser ikke så godt på deg !
Pluss at de går nok fort av med en småtass som henger i
puppen ...) :p
Synest godt at du kan få en sykemelding nå, ja, det er ikke så lenge igjen ! Husk at du må hvile deg nå før fødselen..Syns at du
har vært flink som har gått full tid så lenge ! :klapp:
Håper at du skal på Zupperia i neste uke, vi sees kanskje der ..?
Lykke , 31 uker
:baby:
Jeg har tenkt meg på Zupperia, ja!:)
Var der forrige gang også, men da fikk jeg ikke hilst på deg (det var jo ikke så lett å få oversikt over 20 stk.!:)). Anne M påpekte etter at du var gått at vi hadde termin nesten samtidig.
Er du sykemeldt for tida, da?
Klem, Nella* (31+3)
Ikke så lett å hilse på/ huske alle de nye damene på treffet, nei...
mener jeg kikket på listen og "regnet " meg frem til hvem du var etter bordplasseringen (du satt på enden av bordet..?)
Vi får introduseres på torsdag !!
Ja, jeg er 50% sykemeldt, og har sluttet å gå nattskift.
(er i realiteten 40% sm). Føler at det hjelper på , og at jeg har mer overskudd nå, så jeg angrer ikke.
Jeg har UL-termin 7.des. og Naegels termin 4.des. Vi har imidlertid prøvd en stund å bli gravid , så jeg vet når EL var, og utreknet fra den datoen er termin 1.des. (Pick and choose..)
Så det blir i begynnelsen av desember,ja, noenlunde rundt din termin ! Blir spennende å følge hverandre !
Sees i neste uke,da !
Klem Lykke (Hege ) og :baby: 31+1
Hadde du EL sånn ca. 10. mars, da?:)
Det hadde nemlig jeg, og regnet meg fram til termin 1. des. utifra det. Det er den terminen jeg holder meg til selv, selv om UL sa 5. des. Det betyr jo ikke at babyen kommer den eller den datoen uansett, så...
Må jo si jeg håper på rundt 1.! Tenk om jeg må gå 14 dager over fra den 5.! Ugh!:(
Ja, ja, det blir spanande, du!:)
:findag:
Klem, Nella* (31+4)
..det stemmer, det var 10-11.mars , og så 266 dager frem i tid... 1. desember. (Men det ville ikke JM høre på, for hennes
Naegels-hjul var mere pålitelig..! :uff: ) Vi får se...det er ikke så farlig, bare noen dager som skiller uansett. Håper i likhet med
deg at vi slipper å gå over 14 dager... da er det jo nesten juleaften,da! Og DET er ikke jeg innstilt på ! Gikk du forresten over med førstemann..?
Lykke 31+3
Jeg gikk 1 uke over termin med førstemann, hvilket jeg var forberedt på, siden det er ganske vanlig og mamma gikk over med alle sine 6.
Forresten, jeg ser du sitter og skriver meldinger på nattestid. Hvordan klarer du det?:uff:
Jeg var i seng klokka halv ti igår, jeg - da var jeg helt skutt! :sover:
Jeg har forresten internett bare på jobb, så jeg bruker arbeidstida til dette isteden...:o
Ha en fin bursdag!:klapp:
Nella* (31+5)
Takk for bursdagshilsen ! Virkelig snilt av deg !
Joda, det har seg slik at jeg verker mest i bekkenet om kvelden og natten ,.. så jeg veksler litt mellom sengen , PC og sofaen. Er jo vant til å gå skift, så det går fint...
(Men jeg merker at jeg er mer trøtt nå enn jeg noensinne har vært i livet... ) Klarer ikke å sove mer enn noen timer sammenhengende , da må jeg opp ...enten pga tissing, leggkramper eller verk i bekkenet . Derfor er jeg en liten "natteravn"...:uff: Misunner dere som KLARER å sove godt,
dette har jeg slitt med også før jeg ble gravid.
Jeg har dessuten datatilgang både hjemme og på jobb, men bruker kun den hjemme til disse sidene.. (liker ikke å sitte i kontrollrommet på jobb med masse mannlige tilskuere, de har ikke helt sansen for slike "gravide-ting"..da er fotballresultater og VG mye bedre...he-he...) :p
Sees på Z. ! Klem !
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.