PDA

Vis full versjon : Kvalmetips???

Nøtteliten
01-10-2002, 16:06
Kvalm og svimmel og bare ekkel rett og slett! Kom over meg i går ettermiddag, var litt bedre i morges, men nå vil jeg veldig gjerne få kasta opp og bli ferdig med det! Noen triks på hvordan jeg kan få til det....eller triks på hva som kan spises...til og med vannet er virkelig kvalmt nå og jeg som vanligvis drikker glass etter glass har nå jobbet meg gjennom et halvt ett siden jeg kom på jobb - og sliter...:bonk: :bonk: :bonk:

Synes forferdelig synd på dere som går gjennom større deler av svangerskapet med en ekstrem kvalme! Kan i grunn ikke klage etter noen uggne uker over at jeg nå har problemer med å stå oppreist! Dessuten av alle ting så er jeg glad for symptomer da - det skal sies!Husker noen inne på SG sa de gledet seg til å ligge over doen med et lite gravidglis og kose seg med å være kvalm...vel jeg husker det, men er nødvendigvis ikke så enig lengre! Rart hvor fort vi endrer perspektiv i grunn....

Blir en tidlig kveld på meg i kveld, og mat....tja ikke noe galt i tørre rugsprø...er vel omtrent det eneste jeg synes er greitt å spise nå!

Nøtteliten
9+6

Gobo
01-10-2002, 16:34
Du verden så godt jeg kjenner meg igjen - kvalm, svimmel, hodepine etc.

Første og beste tips er søvn og hvile så ofte man kan. God nattesøvn er alfa omega for meg. Ellers spiser jeg så ofte jeg kan - småspising er fullt tillatt i vår situasjon! Første gang jeg var gravid spiste jeg kun tørre kjeks og gulrøtter, var elendig hele tiden, gikk ned 4 kilo. Har lært etterhvert at småspising hjelper, utrolig nok, og nå får kiloene bare renne på i en periode, kall det ren overlevelsesstrategi! Det er selvfølgelig begrensninger på hva jeg klarer å få i meg, prøver meg fram og har funnet min "meny".

Lykke til!

Hilsen kvalm Gobo

Tiffy
01-10-2002, 18:53
Dette har hjulpet meg:

€ masse søvn
€ drikkeyoghurt
€ sjokomelk
€ tørre knekkebrød

Det skal legges til at jeg ikke har vært så kvalm at jeg har :spy: Men i forrige uke ble jeg mye mindre uggen, og det tror jeg iallefall delvis kan forklares av punktene ovenfor.

Lykke til :)

Tidl. bruker
01-10-2002, 23:22
Spis ofte. Jeg spiser ca annenhver time, det er veldig ofte og jeg spiser ikke så mye. Jeg synes at jeg blir nesten like kvalm hvis jeg spiser for store "måltider". Ett knekkebrød med smør på og en kopp buljong synes jeg er veldig godt, og det hjelper for meg. Kommer nok til å legge på meg litt mer denne gangen, spiste ikke så ofte sist.

Lykke til Nøtteliten, det er ikke så greit å være så kvalm.

Nøtteliten
02-10-2002, 11:14
for alle gode tips!
Enig med deg Ramboline, at store måltider ikke er noen stor suksess! I går kom mannen fra butikken med flere pakker rugsprø og melbatoast, og har putta dem overalt ( i vesker, hanskerommet på bilen, ved tannbørsten....) så nå skal jeg nå alltids få i meg litt uansett hvor jeg er! Og jeg sover ekstremt mye....og begynner å glede meg til å fortelle til familie, venner og på jobb at jeg er gravid, så har jeg en god grunn til å være en slappfisk med lysegrønne kinn....selv om jeg tror de allerede har gjetta seg fram til det på jobb...

Takk for tipsa - prøver meg litt fram etterhvert og snart skal jo kvalmen være over for de fleste av oss - heldigvis!

Klem fra Nøtteliten
10+0