PDA

Vis full versjon : Annen bruker enn den jeg er

gko
01-10-2002, 18:10
:???: :???: :???:

Jeg har kommet bort i et litt merkelig fenomen, som jeg ikke skjønner noenting av. Hver gang jeg åpner Snart Mamma-sidene fra den bærbare PCen vår, blir jeg automatisk logget på som "gko". Men jeg er ikke "gko", jeg er "tutta". Som dere ser av dette innlegget, blir det da registrert på "gko" og ikke på meg.

Når jeg åpner sidene fra den stasjonære PCen vår, får jeg logge meg på som vanlig med mitt eget brukernavn. Dette er egentlig ikke noe stort problem, men litt rart. Det kan jo være jeg skriver ting som "gko" synes er helt på trynet og ikke vil vedkjenne seg:gal:.

Noen som har vært bort i noe lignende? Og som vet om det er noe det går an å gjøre ved?

:???: :???: :???:

Tutta

Tidligere bruker
06-10-2002, 15:33
Det kan sje at noen kommer inn som en annen bruker. Det har noe med proxyserverne til telenor å gjøre. Men oppdager dere at dere er en annen bruker, så logg ut, og logg dere inn som dere selv.

Det er den eneste løsningen foreløbig.

DL 9+0

tutta
09-10-2002, 12:07
Har prøvt dette, men det funker ikke for meg, i alle fall. Siden jeg automatisk blir logget inn som en annen bruker når jeg åpner SM-sidene. Det hjelper ikke å logge ut.....

Men som nevnt skjer dette bare når jeg åpner sidene fra den bærbare PCen. Fra den stasjonære PCen vår, er det ikke noe problem, siden jeg der er nødt til å skrive inn brukernavn og passord. Vet ikke om dette problemet kan skyldes at vi benytter trådløst hjemme-nettverk (uten at jeg skjønner hvordan det skal ha noe med saken å gjøre). Det kan virke som om serveren har detektert ip-adressen til den bærbare PCen, og dermed antar at jeg er "gko" hver gang jeg åpner SM-sidene fra denne. Dette oppsto når "gko" registrerte seg som bruker første gang (siden det da sto noe om at "vår siste medlem er gko", eller noe sånt, på forsiden). Det er mulig det har skjedd en eller annen "feilkobling" i registeringsprosessen.

Men nå går jeg vel snart over til NM:D, så dette blir snart ikke et problem lenger (for meg i alle fall....:p )

Tutta, T-3