PDA

Vis full versjon : Uforskammet frisk

Miro
14-08-2002, 14:59
Heia:vink:

Nå som svangerskapet røyner på, og jeg bare har 18 dager igjen til termin så føler jeg meg uforskammet frisk. Jeg trodde at jo nærmere termin jo verre liksom. Hva har skjedd da? Jeg nevnte det for en kollega av mannen min i går for hun lurte på formen min, så sier jeg at jeg føler meg uforskammet frisk og at jeg har gjort det de siste 4 dagene. Så sier hun, hm. sånn følte jeg også det de siste14 dagene da jeg skulle ha sønnen min:???:
Gosh tenkte jeg da:) Men uansett det trenger jo ikke ha noen sammenheng det, kanskje det også kommer av at jeg får mye mer hvile nå enn jeg hadde da jeg jobbet???

Problemer meg å sove om natten har jeg fortsatt:sover: Det har nesten blitt verre syns jeg. Ellers er jo magen tung, men hva kan man vente seg da, når man har en over 3 kilos baby i magen..???

Generelt sett, psykisk sett så er jeg i kjempeform.:klapp:

Klem fra Miro T-18

Mormona
14-08-2002, 15:09
Stille før stormen, tenkte jeg nå faktisk....hehe ;)

Nei, jeg vet sannelig ikke, jeg....jeg har dager hvor jeg nesten ikke føler meg gravid engang :???: Alt går så lett, ingen symptomer eller kynnere eller noen ting. Men så kommer dager hvor jeg føler meg superkjempehøygravid med konstante kynnere og enormt nedpress som skjærer som kniver i skjeden og kvalm og halsbrann og jeg vet ikke hva......det er jo til å bli helt :gal2: av.

Jeg tar i grunnen livet helt med knusende ro, jeg....den lille får komme når hun kommer....bare jeg slår deg på målstreken så er det greit...hehehe ;) Jeg husker fra førstemann at jeg ikke hadde noen symptomer i det hele tatt på at noe var i gjære. Var på kontroll 6 dager før fødsel og fikk beskjed om at hodet ikke var festet og at jeg ganske sikkert ville gå over termin. Ida Charlotte ble til orientering født 2 dager FØR termin :):):)

Kan fort være at du føler deg friskere enn på lenge fordi du nå kan styre dagene dine helt etter eget ønske og form. Du har muligheten til å sove på dagen og tar på den måten igjen de timene du ikke får sove om natten. Det gjør jo at du ikke mangler søvn i alle fall og for meg har det masse å si.

Du får i alle fall holde igjen frem til helgen...Petteren min er i Kristiansund og kommer ikke hjem før fredag kveld så jeg kan i alle fall ikke begynne før det ;)

klem fra Mormona T-18

Pope
14-08-2002, 15:12
Så deilig da, Miro!
Kanskje det er denne tiden som det skal være deilig å gå gravid?! Jeg etterspurte nemlig dette utsagnet før ferien.....men ingen kunne si noe om at det var deilig å gå gravid.

Men svaret har kanskje sammenheng med at man har gått ut i permisjon, og kan slappe av og innhente ny energi.

Kos deg videre, Miro! Hvordan går det med soverommet forresten? Vi fikk revet tapet igår, og idag må vi gå over å fjerne rester......satser på å tapetsere i løpet av helgen......*Yipppiii, jeg gleder meg*

Klem Pope :bryn:

Preggy
14-08-2002, 15:22
Jeg også føler meg veldig frisk om dagen!:)

....men jeg har egentlig vært frisk hele veien... Ikke kvalm, ikke bekkenløsning, ikke halsbrann, ikke noe særlig vann i kroppen eller noen av de andre typiske svangerskapsplagene:klapp:

...men nå på slutten så merker jeg at det ikke er så veldig TUNGT å gjøre ting lengre. Jeg kan gå fortere opp trappen og er kjappere ellers uten å puste og pese i lange stunder etterpå.;) Det har helt sikkert sammenheng med at den lille som bor inne i meg har sunket laaaangt ned.:D
Var faktisk ute å spilte golf i går, og det var ingen problem:kidoki:

...men til tross for minimale plager, så må jeg si at nå gleder jeg meg virkelig til at den lille skal komme ut!!:) Bare 6 dager igjen til termin idag.......

Polyanna
14-08-2002, 15:36
Hei Miro! Så flott! Selv er jeg temmelig binær om dagen: Enten AV eller PÅ!:) Heldigvis har jeg flest PÅ-dager, men jeg mrker ekstremt stor forskjell hvis jeg tar meg litt ut, med jobb eller noe. Og så har jo minimiro sunket litt ned, det hjelper sikkert på pusten og sånn!

Men SUPERT at du føler deg pigg og glad! :klapp: Det er deg vel unt!:)

Miro
14-08-2002, 16:12
:mhmm: Slår meg på målstreken gjør du helt sikkert Mormona:) Jeg har nemlig på følelsen at :baby: ikke har lyst å komme ut i det hele tatt. Hver gang jeg har vært til kontroll har jeg fått samme kommentar: Åhhh han har det så bra her inne så, eller, Her er det en som trives:)
Da har jeg tenkt i mitt stille sinn, han vil IKKE ut noen gang:gal2:

Men ut må han:birth: Om jeg så skal dytte han ut ovenfra og nedhehehe:) Prøver først med at han frivillig ønsker å komme ut jeg:p

Klem igjen fra Miro:)

Lotti
14-08-2002, 16:52
Tror også dette kan ha sammenheng med at babyen ligger lenger nede. Synes selv trappetrinnene i huset er blitt færre og lettere de siste to ukene, etter at min lillesnupp "ramlet ned" og hodet festet seg. Magen min er faktisk så lav at det er problem og finne gensere som er lange nok til å skjule navlen :uff:
Ellers tror jeg det også er lettere psykisk nå siden vi har så kort veg til mål. Alt er liksom greit siden vi ser at det snart tar slutt.
Men jeg sier som Polyanna - det er litt på og av. I går var jeg i slapp form – i dag i vaskerundtihusetform:)

Lotti

Vimsen
14-08-2002, 17:08
HURRA FOR DEG MIRO !!

Er det ikke herlig når svangerskapet svarer til forventningen og til og med MER enn det ??

Men dessverre er det ikke alle av oss som har hatt det like bar da

Sender varme tanker til dem også

Ha en toppers dag Miro

Klemmer
Vimsen

Tidl. bruker
14-08-2002, 21:36
Er det noen som fortjener å få en fin periode nå, så er det jo DEG, Miro!!!:)

Du har ikke akkurat vært forskånet fra plager tidligere i svangerskapet.

Håper dette holder seg til mål-streken. For den kommet ut, vet du.

Fatt mot!