Vis full versjon : halsbrann
hei har i helgen fått halsbrann er det noen som har noe råd?melk og yougurt hjelper men er det ikke noe på apoteket man får kjøpt og hva heter det?:)
Tidl. bruker
10-11-2003, 01:36
Reseptfritt på apoteket og eb god hjelp i svangerskapet.....
Klemmer fra
Jeg har en del halsbrann til vanlig og bruker Pepcid (fås på apoteket), men som med så mye annet står det at man skal snakke med lege før man bruker det når man er gravid, og det har ikke jeg gjort ennå. Tør foreløpig ikke bruke det.
*Martine*
10-11-2003, 01:56
Man annbefaler jo også å unngå sterk mat og spise agurk for å unngå det værste...
Også godt stekt mat kan gi halsbrann:uff:
Lykke til!!:stakar:
Flytende GAVISCON:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Det er det eneste som har fått meg gjennom nettene de siste 7 månedene, og anbefales på det aller varmeste. GAviscon er HELT trygt for gravide! Anbefales av leger og jordmødre. Reseptfritt på apoteket. Er vel på 10. flaska eller noe, men nå er det heldigvis ikke så lenge igjen...... Halsbrann er VONDT!!
Har fått anbefalt MANDLER, men har foreløpig (bank i bordet...)ikke merket noe til halsbrann, så jeg har ikke testa det ut.
Snart Tinemor
25-11-2003, 11:11
For meg funker kun melk - for en stund.... men vet om flere som bruker Link tabletter. Tror ikke de skal være farlige å ta som gravid, men dobbelsjekk.... Jeg liker dem ikke fordi tablettene er gigantiske og de smarker kritt.... ughg......!!!! :gal2:
Lykke til.....
Tidl. bruker
25-11-2003, 17:00
Jeg har tatt noen tabletter som heter Aflurax. Fås kjøpt på apoteket, og her helt trygge for gravide å ta. Hjalp meg veldig godt! Smaken er heller ikke så verst :)
Trampe-72
27-11-2003, 16:43
Hei
Fikk halsbrann for en stund siden og i begynnelsen funka melk godt. Nå tygger jeg stygge link tabeletter som hjelper noe. Må nok selv gå over til Gaviscon og håpe på at det hjelper mer enn Link tabelettene gjorde.
Lykke til forresten!
Hadde plenty av det i forrige svangerskap :sint:
Mandler hjelper, det samme med litt melk. Ellers er det gode midler på apoteket som hjelper - Gaviscon, Aflurax og Link for å nevne noen. Fås både flytende og som tabletter.
Lykke til!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.