PDA

Vis full versjon : Jeg er så fortvilet...

Atilla
01-10-2002, 19:50
Har nå kastet opp alt jeg har spist i 12 dager. Er dødssliten, spyr, jobber, spyr og spyr på ettermiddagene, om natta får jeg ikke sove fordi jeg er så kvalm. Jobber 100% og i morges sovna jeg av, var så sliten. Varslet i fra på jobb at jeg hadde sovna av, og nå har jeg fått beskjed om at jeg blir trukket i lønn!!
Ille er det å gå slik, enda verre er det å skulle holde dette hemmelig i enda to uker til, kanskje det hadde vært lettere med litt forståelse iallefall.
Skal til legen i morgen, må vel ha trekk i lønn for det og tipper jeg.
Har bare lyst til å legge meg i dvale over vinteren, men det er vel bedre at kvalmen forsvinner.
Noen som har tips til meg? Når går dette over?

Har en gutt fra før, men var aldri kvalm da jeg gikk med ham, så to svangerskap er iallefall ikke like.

Linemor
01-10-2002, 21:09
Du har rett til å ha fri fra jobben en liten stund for å gå til legen. Rart at ikke arbeidsgiveren din spurte om du var i dårlig form. Han virker ikke som noen særlig god sjef. Hvis du spyr så mye så burde vel han eller noen andre på jobben din se at du ikke er bra. Jeg syns du bør gå til legen jeg. Du trenger nok å hvile litt. Jeg har hørt at man kan få kjøpt noen armbånd som visst nok skal hjelpe mot kvalme. Men jeg vet ikke hvor man kan få kjøpt dem. Skal spørre sykepleierne på jobben hva det heter og hvor du kan få kjøpt dem.

Lykke til.

Tidl. bruker
01-10-2002, 23:18
Du har krav på fri med lønn til svangerskapskontroller. Nå var det kanskje sånn at du ikke ville fortelle at du er gravid? Jeg er ikke sikker på om du har krav på fri med lønn i forbindelse med "andre" legebesøk. Jeg synes at du skal fortelle det på jobben, det er sikkert greit for de også å få vite hvorfor du sovnet på jobben.

Jeg synes også at du burde be om en sykemelding. Det skal visstnok hjelpe å hvile når du er veldig kvalm. Du kan også be om å få reisesyketabletter mot kvalmen. Jeg tror også at det finnes helsekostmidler som kan hjelpe mot kvalme.

Lykke til Atilla det trenger du, jeg får en skikkelig vond følelse når jeg leser dette. Sender deg mange :stakar: :stakar: :stakar:

Mange klemmer fra Ramboline

Atilla
02-10-2002, 11:23
for at dere er så koselige..
Jeg sliter virkelig i dag også, men klarte å "bare" bli et kvarter forsinket. Har ikke noen lyst til å fortelle hvorfor ennå, sjefen min er litt oppblåst og arrogant og jeg er redd for at det skal bli negativt mottatt.
Forventer ingen smidighet fra den siden, så da er vel beste løsningen å være litt hjemme til det blir bedre.

Ramboline, vi har termin samme dag!
Tusen takk for alle klemmer, det var veldig kos å få da, dere er såååååå snille.

:klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem:
til alle dere.