PDA

Vis full versjon : Kvalmen

Shekela
10-11-2003, 08:53
Heisann. Jeg er 4+6 i dag og lurte litt på deres erfaringer om når man kjenner morgenkvalmen? Når begynnte den og sluttet den hos dere?Eller er den der ennå?
Hvilken andre "plager " har du hatt?
Jeg har bare merket at jeg er så trett hele tiden, gjesper midt på dagen osv..ømme pupper også, har ikke merket noe annet.

Lina og nurket
10-11-2003, 10:46
Hadde ikke morgenkvalme, var kvalm hele døgnet fra uke 6. Kastet opp to ganger daglig fra uke 7 til uke 15. slitsomt........
Fikk postafen av legen, noe som bare gjorde meg trøttere og enda mer kvalm. I uke 8 fikk jeg : Stemetil 5mlg, av en annen lege, kan anbefale deg den hvis du er kvalm...
den hjalp meg kjempe mye.
Ellers så drakk jeg Cola, hadde ingen ting å si i svangerskapet mitt. Var det eneste jeg drakk..spiste fint lite, borsett fra bryllupet da gikk 4rettersen ned på høykant:)
Lykke til...send meg en pm du om det er mer du lurer på..

:klem:

Andrea_mor
10-11-2003, 10:59
Kvalmen min kom for fullt etter uke 12, og frem til uke 17.
Jeg var ikke spesielt plaget av kvalmen, men det hendte at jeg kastet opp.
Jeg har fått litt bekken plager fremme i bekkenet, ellers så har jeg ikke hatt noen plager!

Lykke til:lykke:

31+1

Venus77
10-11-2003, 11:52
Heisann!

Hos meg kom kvalmen et sted mellom uke 6 og 7, og ga seg gradvis rundt uke 15. Jeg hadde sånn hele-dagen-kvalme, var skikkelig dårlig... Fikk et legemiddel kalt Afipran av min lege, noe som hjalp en del. -Men det som "redda" meg tror jeg nok var akupunkturen. Etter noen behandlinger der ble livet mer levelig igjen, og jeg fikk stabilisert vekten (ettersom jeg klarte holde på litt mat). Anbefales hvis du skulle bli plaget av kvalme!!!!!!!!!!

Har forøvrig sluppet unna bekkenløsning og slike plager :D
Jobber for tiden i 50% stilling pga. plagsomme kynnere, men livet er i grunnen helt ålreit!! Gleder meg stort til å bli mamma :wow:

Lykke til - håper du slipper unna kvalmen (en del gjør jo det!) :kidoki:

Skulle du bli plaget, send meg gjerne en PM - skal prøve å gi råd, tips og trøst etter beste evne :stakar:

Klem,
Venus77
:birth: 06.02.04

Davida
10-11-2003, 11:52
Første gangen jeg gikk gravid kom kvalmen i uke 7 og varte til uke 12-13. Men var heldigvis ikke kvalm hele dagen, og ikke hver dag. Nå er jeg i uke 10, og har ikke kjent så mye til kvalmen, bare enkelte dager i enkelte perioder. Jeg føler meg litt heldig for jeg har venninner som har vært veldig plaget, ei har også blitt innlagt på sykehus, mens andre har ikke kjent at de har vært gravide før de kjente liv. Så dette med kvalmen er veldig individuelt, det høres ut som om alle er kvalme når de går gravide, men egentlig så er det ca.50%, det sa iallfall legen min når jeg gikk gravid forrige gang.
Lykke til!

AUF
14-11-2003, 09:17
Jeg blir kvalm vanligvis i uke 6-7...
Nå er jeg 5+3, oghar vært kvalm hver morgen de siste dagene. Jeg fungerer ikke om morgenen før etter to-tre timer. Jeg går rundt og hangler, får ikke i meg mat, men er skrubbsulten... Må spise en bitteliten bit, og så vente noen minutter før jeg tar neste bit. Hvis ikke blir jeg kjempekvalm! Du kan tro dette blir et problem når jeg skal på jobb kl. 7. Må stå opp i 5-6 tiden da...:uff:

guffeline
14-11-2003, 14:08
Var kvalm fra ca veke 9-10, då var eg mest kvalm om kvelden, det ga seg etter ca veke 20. Kan fortsatt verte kvalm pga lukter... trur eg har utvikla ei supernase...!?!! Ellers så har brysta vore kjempeømme, ribb-beina har verkt, en liten dose magesyre og økt søvnbehov +++ Håper det ikkje skremmer deg! Til tross for daglige plager så er det ei god tid!! :findag: