Vis full versjon : brendt mat....
guffeline
10-11-2003, 18:35
Argh.... hadde graut til middag laurdag.... panna vart brun i botnen til tross for svak oppvarming og "intens" røring, igår etter at panna hadde stått i vatn i et døgn så var det fortsatt ganske brunt.. :sint: :leiseg: :bonk: og eg vart ståandes å skrubbe og banne. Nokon so kjenner igjen problemet, og har funne ei løysing på problemet?
rarelillemeg
10-11-2003, 19:56
Skal vi se... Svidd risgrøt er en ukentlig sak her hos oss :o
Jeg pleier sette panna i zalovann med en gang, det går som regel greit. Ellers fikk jeg et råd en gang om å fylle litt vann i gryten, og så strø masse salt på det svidde. Kan ikke huske om det virket...
Prøv oppvaskmaskin - de aller fleste kaseroller (BORTSETT FRA JERNGRYTER!!!) tåler en runde der. Evt. ha litt vann i og så maskinoppvaskmiddel og la det stå over natten. Det er sterkere enn zalo, kanskje det virker bedre!
guffeline
10-11-2003, 20:00
Har ikkje oppvaskmaskin.... sukk.. et virkelig sakn en gong i blant...!! Zalo har eg prøvd, det vart ikkje store forskjellen i forhold til kun vatn... kanskje det er eg som er for forsiktig med mengda?!?! Kan en bruke blenda istadenfor oppvaskmaskin-pulver??
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.