Vis full versjon : Hvordan er formen?
Cazandra
14-08-2002, 15:22
Jeg har det greit...er trett og trenger en hvil i løpet av dagen. Blir veldig fort hissig:grrr: Kjenner at jeg har lyst til å kringlevri Sarah Elise når hun våkner på natten og ikke vil sove igjen.:(
Håper det går over...kjenner at jeg blir så dårlig inni meg med disse hissige og sinte tankene mine.:uff:
Ellers så er jeg ennå morgenkvalm, uggen hele dagen.Men jeg overlever:)
8+2:baby:
variende. Jeg er veldig nærtakende og hissig. Synes samboeren min er en stor tosk, og jeg begynner å hylgrine hvis han ikke sankker med silkestemme hele tida. Er "fyllesyk" noen timer utover formiddagen og puppene er big mama, men ikke så ømme lenger. Ellers nervøs for at alt ikke er som det skal der inne.
Vil bare slutte å bekymre meg, og heller glede meg over kjærlighetsklumpen:bonk:
Meg 7+5
Jeg var fryktelig dårlig i forrige uke, og spydde et par ganger. Men, plutselig ble alt bedre. Da måtte jeg også sove i løpet av dagen. Nå er jeg vel sliten, men ikke slik som i forrige uke.
Gleder meg til jeg har kommet meg til uke 13-14 hvor usikkerheten kanskje gir seg noe.:)
Håper det går bra med dere andre mars-gravide.
Masse klemmer fra
Formen er kjempebra.
Nesten ikke til å tro at jeg er gravid, bortsett fra magen da- DEN har blitt stor!!
Alle snakker om at siden jeg går med tvillinger så kommer jeg til å få alle plagene som et svangerskap kan innebære:???:
Eneste jeg merker, er magen som vokser, veldig hard avføring *huff*, trøtt og kjenner det presser i underlivet. Puppene er jo ømme da, men det er de jo halve livet ellers også (fra el til mens hver syklus)
Jeg nyter hver dag som går. Og gleder meg enormt over livene i magen min:hjerter:
Formen er egentlig grei. Ømme pupper og trøtt, men for øvrig kjenner jeg meg ikke så annerledes.
Jeg plages mest av en akutt skulder/arm som holder på å gjøre meg gal. Er ikke vant til å gå lenge med smerter, dette er en erfaring jeg gjerne kunne ha vært uten... :(
Første legebesøk er i morgen tidlig!!! Endelig, for nå har jeg gått sykemeldt i nesten to uker og gått mellom håp og fortvilelse... Håper jeg får UL for å få vite hvordan det står til!
Slik er min form:gal2:
Nå om dagen er jeg stort sett kvalm og svimmel. Og jeg har en del "menssmerter". Men det virker som de går mer og mer over. Puppene er nesten ikke ømme i det hele tatt. Merker bare litt av og til.
Så jeg føler meg ganske :bonk: om dagen
Stort sett bra.
Var en del kvalm i uke 6 til og med 8, men nå kommer kvalmen bare av og til. Puppene er ømme, og jeg sover litt mer enn normalt.:sover:
Ellers så nyter jeg å være gravid :-)
-hege-
Lonestar
14-08-2002, 18:16
Sliter fortsatt med kvalme og oppkast, fikk intravenøst i går og skal tilbake og få mer nå snart.:spy:
Ellers er jeg fryktelig svimmel og trøtt, sliter med hodepine og tett nese, vondt i halsen av å spy, ømme bryster og hormonell som fy!:gal2:
I går kveld hadde jeg en sånn ekkel nummen følelse i kroppen, spesielt i beina og fingrene, sånn prikking også kjentes det ut som jeg skulle visne bort. Var skikkelig ekkelt, lurer fælt på hva det var.:???:
Altså, stort sett bare fryd og gammen her...:uff:
På den positive sida smiska jeg meg til nok en UL i går, og Baby Love har det kjempebra - driver og turner der inni magen min!:hjerter::happycry:
Formen min er varierende. Har vært mye kvalm, men nå har det heldigvis gitt seg :klapp:
Noen dager er fine, andre dager er jeg supertrøtt, svimmel og ekkel.
Puppene er ømme og magen voksende :)
Stort sett ikke så hormonell.... Noen ganger har jeg lyst å ta kvelertak på alle rundt meg, men heldigvis ikke så ofte ;)
Gråter litt lettere :leiseg: Før gråt jeg sjeldent, men det skal lite til å vippe meg av pinnen nå gitt! Blir fort rørt nå...
(I dag: 10+2)
Gråter litt lettere, sier du??
Ja, gjett da!:gal2:
Jeg holdt på å begynne å grine da Kajsa Bergquist vant EM-gull i høyde - tenk å gråte av det da!!! Det hadde aldri skjedd med mitt "normale jeg" - jeg er slett ikke spesielt opptatt av sport sånn sett...
Ellers er jeg litt uggen, og ganske trøtt tidlig på kvelden.
Men puppene mine er ikke ømme mer, i hvert fall ikke i dag!
May-Anita
14-08-2002, 20:51
:( var stortsett som en søvngjenger og kvaaaalm dei to og en halv første mnd. men er no mykje bedre.:)
Er fortsatt veldig trøtt innimellom og stooore pupper som er ømme.
Har begynt med ryggplager nederst i korsryggen, så hær må det trenast:birth:
Ellers så er eg veldig blid og lykkelig ! Ler mykje og er eg lettrørt.........
Tror ting begynte å gå bedre etter at eg tok ul. i veke 9 og såg og hørte det lille hjerte slå.
Klem fra meg og lille nurk.:findag:
Tullemor
14-08-2002, 23:33
Formen har nok ikke vært like god hele tiden,nei.
Har vært mye kvalm hele dagen og veldig trøtt
I dag har jeg heldigvis hatt det litt bedre. De værste dagene
har jeg sitti rett opp og ned og bare sett på alt som
skulle ha vært gjort. I dag har jeg greid å gjøre litt ihverfall.
Ble tatt regelrett på senga i dag, også. Har Ikke sagt til
barna mine at de skal bli storebrødre. Ville vente til jeg
var over den mest usikre tiden. Men i dag spurte eldstemann
på 8 år : "Du mamma! Har du baby i magen heller? Siden
du har blitt så tykk, altså!"
:blush:
Må nok slutte med all denna spisinga, men det er det eneste
som har hjulpet på kvalmen. Håper på letter dagere fremover
fra i dag av!
Kvalmen begynner å gi seg, matlysten begynner å vende tilbake. Jeg er litt mindre trøtt også, men trenger fremdeles en liten hvil.
Puppene vokser og er ømme. Pussig nok er høyre ømmere enn den venstre.
Er rolig og trygg etter at jeg har fått høre mere om oppføglging osv. Begynner på AlbylE om to uker noe jeg synes det er litt skummelt, men jeg velger å være lydig og gjør som legen(e) sier. :findag:
Tidl. bruker
15-08-2002, 00:04
min form er igrunn ganske bra. har nesten ikke vært kvalm i det hele tatt...har faktisk hatt ett par dager denne uken som jeg har vært skikkelig uggen. De første ukene var jeg dødstrøtt hele dagen, men det er jeg ikke nå.. er ellers treg i magen og har mye luft. Puppene er ømme også...når går det vekk tro?? Noen som vet?? Gleder meg litt til å få litt gravid mage..ikke bare det mye fleske utenpå :D
Jeg har vært småuggen i noen uker nå, kan variere når på dagen.
I begynnelsen var det om morran, senere om kvelden. Har ikke kasta opp, bara brekt meg. Og alt lukter så rart og ekkelt.
Det begynner å hjelpe på nå.
Med de andre svangerskapene har jeg ikke vært kvalm. Hmmm.
Eller så har puppene vært ømme, med det har gitt seg litt ..
Men tårene kommer veldig fort, blir fort sippete hvis jeg ser noe på Tv :leiseg: Herregud! Det ligner ikke meg i det hele tatt.
Klem fra Hilde 10+2 :mervink:
Her kunne nok formen veldig gjerne vært bedre. Sitter fremdeles hver dag på sykehuset for å få intravenøst, to liter hver dag. Kjenner at jeg trenger det, for om jeg ikke gjør det en dag, ligger jeg strekk ut. Faktisk får jeg litt pause fra kvalmen når jeg er på sykehuset, men den kommer når jeg kommer hjem igjen. Så det er stort sett kvalme mesteparten av dagen, kaster opp nesten hver dag. Får lite i meg, og har derfor lite krefter. Sitter i dusjen som ei gammel kone.....:D
Høres jo skikkelig svart ut dette, men jeg vet i alle fall at babyen har det bra. Så armer og bein som sprellet på UL for et par dager siden, så det muntrer opp. :klapp:
Ellers er jeg mye trøtt, puppene begynner så vidt det er å bli ømme, og jeg har VELDIG lett for å grine når jeg blir rørt av noe. Blir rørt av de rareste ting, ikke likt meg!
Gleder meg til formen kommer tilbake, til jeg kan spise igjen og ta meg en tur. Men fremfor alt, til å kjenne babyen og se magen vokse.
Nå er vi snart 11+0 ( om en time og litt til)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.