Vis full versjon : musikk under fødsel?
Er dette vanlig?
Så en link å "fødsel", der det sto at vi kunne ha med cd er..
Har noen gjort dette?
Går det alle steder?
Ahus?
Syntes dette hørtes spennende ut...:klapp:
Hei!
Jeg skal føde i Tønsberg, der har de radio-/kassett-/cd-spillere på alle rom. På omvisning sa jordmor at det var veldig vanlig at de fødende hadde med seg musikk de ble beroliget av. Men selvfølgelig er det jo noen som bare blir stresset av lyder i "bakgrunnen";)
Jeg har i alle fall pakket ned to cd'r i bagen, så får vi se om de blir brukt eller ikke...
Klem fra Sinka og lillemor:baby: T+6
på nesten alle sykehus har de nok en cd/kasett spiller,jeg skal føde på fredrikstad og der har de bare 3 stk så jeg tar med egen spiller jeg da :D
Jeg er stor fan av Metallica så jeg skal ha med den cd jeg da,kanskje ikke så beroligendes for andre men jeg liker det så da må jeg prøve :)
Det er jo din fødsel og du burde få ha det sånn som du vil for å slappe av og få en fin opplevelse.
:findag:
Hilsen
*Martine*
14-08-2002, 19:56
Jeg fødte sist til den vakre lyden av Enya:)
Pernille
15-08-2002, 02:29
Jeg foretrakk suset fra ventilasjonssystemet, jeg... Var så deilig at det ikke var noen "forstyrrende" lyder, annet enn jordmor som snakket innimellom og til tider mine egne raut. :)
Guttemor
15-08-2002, 02:52
Hørte på nattradioen svakt i bakgrunnen jeg. Der var det faktisk ganske mye rolig og behagelig musikk :D
Jordmoren spurte om jeg ville at de skulle skru av eller skru opp lyden. Syntes det var utrolig godt å ha radioen på svak styrke i bakgrunnen. Det gjorde at jeg følte meg hjemme på en måte :)
Guttemor 15+1
Jeg var med venninda mi på fødselen. Hun hadde med musikk, for å prøve å kople av litt. Men fikk ikke lov å ha det på. Jordmor begrunnet det med at hun måtte konsentrere seg om fødselen og ikke alt annet. Vrang jordmor:sint:
Jeg fødte på SiR og der hadde de bare en råtten gammel radio. Men jeg hadde med en discman og noe metal. Syntes det hjalp jeg, når riene begynte å gjøre vondt. Kommer til å ta med det denne gangen oxo:)
lil 14+3
Om du vil trives med musikk eller ikke, merker du nok ikke før du er igang på fødestuen ;)
Ta en telefon til sykehuset du skal føde på, og hør hvordan mulighetene er.
(10+3)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.