Vis full versjon : Diagnose ved sykmelding
Huldremor
18-11-2003, 17:49
Nå er jeg 20% sykmeldt, men fikk helt sjokk da jeg så hva legen har skrevet (fikk en 3-minutters "audiens" så jeg så ikke på skjemaet der - dumme meg :herregud: ) - "Rygg" - det er jo ikke riktig, jeg bad om sykmelding fordi jeg er sliten, har absolutt ingen problemer med ryggen!
Har tidligere kjempet med forsikringsselskapet for å få slettet begrensning i uføreforsikring, og hva kan vel de bruke det til hvis de får rede på at jeg er sykmeldt "pga. ryggen"??
Er det alltid "rygg" som brukes begrunnelse når gravide sykmeldes, eller kan jeg ringe legen og "be" om en annen begrunnelse (som jo ville være mer riktig, "rygg" er jo helt :bonk: )??
andregangsmamma
18-11-2003, 19:00
Ring og snakk med legen!
Dessuten; er du sikker på at du ikke har rett på svangerskapspenger istedet for sykepenger?
Har forresten akkurat lagt inn en melding her (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=59721) , se litt på den og...
Fikk du forresten slettet begrensningen i uføreforsikringen din? og har du i så tilfelle noen gode tips; jeg sitter nemlig og skal skrive en anke nå:uff:
Huldremor
18-11-2003, 19:14
Så meldingen du hadde lagt inn på rettigheter. Bryr meg ikke om å undersøke om jeg har rett på svangerskapspenger - det er bare snakk om 20% sykemelding i 5 uker (går ut i permisjon nyttårsaften, men skal ha ferie i romjula), så forskjellen i feriepenger blir uansett marginal. Men uansett takk for tipset.
Når det gjelder sletting av begrensning, hadde jeg fått begrensning pga. 5 fysioterapibehandlinger i forbindelse med låsning i nakken - var ikke sykmeldt, trengte ikke medisiner, men var altså så "dum" at jeg opplyste om det da jeg tegnet forsikringen... Fikk først beskjed om at jeg måtte være symptomfri i tre år (har vært det nå), men at jeg kunne søke etter ett år om sletting. I løpet av den tiden hadde jeg byttet jobb, og argumenterte med at den nye jobben var mye mindre stressende enn den forrige, og at fysioterapibehandlingene hadde vært nødvendig pga. jobbrealterte problemer, og det funka (det var nå sant også).
Lykke til!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.