PDA

Vis full versjon : Nok et kontrollreferat

Camomilla
02-10-2002, 18:35
Jah, jeg er på kontroll ca. hver 14 dag (superengstelig mamma, kombinert med overforsiktig doktor) - og har vært i dag også. Idag målte han symfyse/fundus for første gang - og magen min tilsvarer uke 16 (!!!). Og jeg er 14+2 idag... Nå vokser den veldig i rykk og napp, men da er det heldigvis ikke bare JEG som syns den er kanskje litt VEL stor... ;) Men større skal den bli :D

Jern og alt sånt hadde jeg visst masse av, blodtrykk, urin og alt er fint. Går visst litt fort opp i vekt da :blush: noe jeg tilskriver røykeslutten og endel trøstespising... Og så fikk jeg jo se tassen igjen da - siden den hyggelige doktoren har fått seg UL på kontoret, alltid like moro. Hjerterytmen lå på 144, ganske gjennomsnittlig såvidt jeg forsto.

Gleder meg nå til magen blir litt større og jeg kan kjenne ordentlig med spark :) Synes jeg kjenner litt bevegelse av og til (og har gjort det i etpar uker), men det er så smått enda at det er lett å la seg lure av luft osv. Når det tiltar i styrke blir det jo tilslutt ikke til å misforstå. Gleder meg til den "ordentlige" UL'en - vi har fått time 30.10 - altså under en mnd. til. Moro å vise tassen fram til mannen også! Men vi spør ikke om kjønnet, så kanskje det blir en tasseline?

Vi har mye bra i vente, dere :) :) :)

I am
02-10-2002, 18:57
Så gøy å høre!
Hvor mye har du lagt på deg forresten?
Du får skrive noen kilo på røykeslutten. Jeg sluttet ved nyttår og la på meg noen kg uten at jeg spiste noe særlig mer...
Gleder meg til mage jeg!

Klem fra I am 12+2

Camelia
02-10-2002, 22:42
Bare en måned til ordinær ul?! Nå ligger jo du litt foran meg, men likevel... Tiden går jammen fort. Jeg skal på ordinær kontroll neste onsdag, på helt nytt sted (i Asker) og til ny lege, så jeg er ganske spent. Håper at hun i hvertfall prøver å høre hjertet, for jeg har ikke engang hatt gu for å sjekke livmoren. Og med forsåvidt manglende symptomer...kunne like gjerne ikke vært gravid. Så jeg trenger noe mer håndfast, føler jeg.

All honnør til røykeslutterne! :klapp: Sikkert greit å avskrive noen kilo til den affæren, ja! Tror faktisk ikke at jeg har gått opp noenting, men så har jeg en heller ustabil vekt. Men mageregionen er definitiv ikke hva den var, okke som.
Og vektøkninga kommer nok, forrige gang la jeg på meg 400 gram fra uke 8 til 13, derfra ekspanderte jeg glatt et par-tre kilo for hver kontroll! Endte på godt over tjue pluss, skal satse på littegranne mindre denne gangen. Men vi får vel se på det... :p

Hjertelyd, ul-bilder, spark og dult - ja, vi har mye godt i vente! :)

Camomilla
04-10-2002, 01:30
Røykeslutt, ja - en affære som nok har skylda for de tre siste (ganske uvelkomne) kiloene. Har vel lagt på meg 4-5 kg - men det inkluderer også ferietillegget fra bryllupsreisen min i juli. Fikk forøvrig vite at jeg var gravid på turen, ganske romantisk overraskelse på en bryllupsreise ;) Man kan si det slik at slanking er ganske uaktuelt nå, særlig også siden gravidemagen såvidt har begynnt å poppe fram. Så jeg må nok bare kutte tilbake på snop og kosemat om kvelden *sukk*.

Har du flyttet til Asker? Så moro, her bor jeg også :) Håper vi skal få til treff etterhvert - har følt meg såpass nygravid at det ikke har fristet veldig til å slenge med på Akershus-treffene sammen med alle de struttende, store magene. Men nå begynner vi å komme "over målstreken" ved 12-ukers-grensa, kanskje vært moro å arrangert et treff etterhvert??? Regner med at jeg skal være gravid i - la meg nå se - ca et halvt år til, så vi har jo god tid til å finne det ut... ;)