PDA

Vis full versjon : Hvordan regner dere terminen?

MokkMokk
02-10-2002, 20:06
Jeg har blitt fortalt at legene regner 280 dager fremover fra siste mens' første dag, for å finne terminen.

280 dager = 40 uker = 10 graviditetsmåneder (NB! en grav.måned = 28 dager).

Ut fra den regningen...så spretter jeg frem til 5+2 i dag (mot tidligere antatte 4+5), og det er ikke meg imot! :D
Og terminen min blir 2. juni, ikke den 8. som først antatt.

Jeg har til nå regnet ut dette v.h.a. en sånn kalkulator på nett - Barn I Magen's terminalkulator (http://www.barnimagen.com),
men det er så mye usikkerhet rundt syklusene mine at det er bare dumt å putte inn antatte tall her.
Om jeg bare regner fra siste mens, blir terminen min 2 dager senere mener BIM, for de regner visst 40 uker +2 dager.
Jeg tror jeg satser på telle-måten, siden legene bruker denne..?

Nå blir jo gjerne terminen justert litt ved den rutinemessige UL'en, så SÅ stor rolle spiller det jo ikke. Men dog.. ;)

Dere da jenter - hvordan regner dere? :???:

Klem fra

Madsine
02-10-2002, 20:57
Hei hei

Jeg har hele tiden brukt BIM sin terminberegner.
Ved å telle dagene fra 3 september(siste mens) fikk jeg termin 9 juni og det er 2 dager tidligere enn til BIM. Jeg har regelmessig 27 dagers syklus.

Jeg brukte BIM sin på søstra mi som skal ha barn i november , når hun kom til legen fikk hun enda senere til ham enn på BIM sin, så jeg tror jeg bruker den så slipper jeg å bli satt enda mere tilbake.

bobla
02-10-2002, 22:30
det er hvordan jeg regner ut terminen...

jeg tar utgangspunkt i siste mens's første dag og teller ukene derifra...for de som har fått ass. befruktning, så går man 2 uker tilbake fra uttak.....

utover det så har jeg en termintabell, som jeg finner termin dato, på....så hvis det er noen som har dato for siste mens første dag , så kan jeg finne termin for dere:D ;)

Linejenta
02-10-2002, 22:53
Breukte BIM sin og da fikk jeg termin 2.juni, mens min GYN kom frem til 4.juni, så da satser jeg på siste.

Jeg er likevel samme antall uker og dager på vei.
DVS i dag er jeg 5+3

:o

Masse klemmer fra

Tidligere bruker
03-10-2002, 11:22
Jeg bruker denne (http://www.svanger.no/Detailed/631.shtml) Og der kan man regne ut i fra siste mens, gjennomsnittlig sykluslengde og lutealfase. Syns den stemmer best på meg jeg.

Klem fra DL 8+4, fra maiklubben!

Linejenta
03-10-2002, 11:30
Hvorfor virker ikke den?
Feil måned får jeg?

Hva er årsaken???

MokkMokk
03-10-2002, 11:35
Linejenta:

Du må sette opp tallene i denne rekkefølgen: måned - dag - år
(Se hva som står der; (Format: MM/DD/YYYY).

Da får du det til tenker jeg ;)

Klem,

Linejenta
03-10-2002, 11:38
:o

Okey da såååå. Takktakk:klapp:

bobla
03-10-2002, 11:39
sjekket ut den kalkularoren din og det stemmer på en prikk med den terminen og lengden jeg allerede har funnet:D :D

er kanskje litt lettere å finne dato når man har eksakt dato på befruktning og slikt(assistert vettu)....

MokkMokk
03-10-2002, 11:39
Jeg tror kanskje jeg går tilbake til den "gamle" terminen jeg hadde først jeg..
Vet jo at EL var senere enn gjennomsnittet, så jeg er jo ikke så langt på vei uansett. :bonk:

Vel, da kryper jeg til korset og skriver 4+6 idag - 5 uker i morgen ihvertfall! :D

Klemz,

Camilla
03-10-2002, 13:02
Jeg får 13/6 som termin på bim, og 11/9 på Svanger.no.
Vet ikke hva som er riktig jeg, men sist var bim sin dato nærmest legens..
Så da forholder jeg meg til det, så lenge jeg ikke har vært hos legen enda.
Hvor tidlig er det egentlig vanlig å gå til legen første gang?
Sist var jeg i uke 7.. men jeg er litt mer nervøs denne gangen siden jeg mistet sist.
Kan jeg få tatt ul tidligere enn uke 18? Det er jo så kjempelenge til.. :uff:
Hvor mye koster privat ul, sånn ca?

Klem Camilla

fruit
03-10-2002, 13:07
jeg får forskjellig dato for nesten hvilken terminkaluklator jeg bruker... og så er jeg veldig usikker på syklusen min. Jeg har enten termin 5,6 juni eller 29 mai... jeg tror jeg går for den 6 juni.
Tror det er bedre å få en tidligere termindato eller en senere enn først antatt dato.

Prøv denne linken (http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/13/223423.html) , den synes jeg er kjempe bra. Da ser man litt mer info enn mange av de andre kalkulatorene.

Fruit
5+0 (utrolig fantastisk å skrive dette)
:D

Camilla
03-10-2002, 13:11
Jeg prøvde den kalkisen der, og der fikk jeg også den 11/6. Så da stemmer vel det kanskje da?
Kan ikke skjønne hvorfor de ikke kan regne ut dette likt!

Klem Camilla

Linejenta
03-10-2002, 13:16
31.mai jeg.. men det vet jeg ikke stemmer, den kalkulatoren tar jo ikke hensyn til sykluslengde og lutealfase så den stoler ikke jeg på.

Klem fra

Enni
03-10-2002, 13:17
Fikk den ikke til å fungere jeg, den kalkulatoren til svanger.no. Skrev inn alt rett, men fikk beskjed om feil dato læll! Prøvde flere ganger...

Så, jeg får holde meg til den datoen jeg fikk fra BIM, det er 2 juni det!!! :)

Enni

Linejenta
03-10-2002, 13:19
legge inn måned først og dag etterpå. Jeg gjorde også feil først...

Enni
03-10-2002, 13:22
Det har jeg gjort! Men den fungerer ikke likevel!
Kanskje den rett og slett ikke vil regne ut min dato i dag! Får prøve i morra i stede!!! :)

Enni

Linejenta
03-10-2002, 13:26
BIM sin, det gjorde jeg, eller dvs da fikk jeg 2.juni og hos GYN fikk jeg 4.juni. Uansett så er det UL terminen som teller...

Tror du må gjøre følgende der inne:
for min del:
08/24/2002

hvis du vil prøve en gang til:p

Enni
03-10-2002, 13:27
Okei, det var selvfølgelig jeg som hadde gjort feil. Hadde skrevet punktum i stede for skråstrek... :bonk: :bonk:

Vel, da fikk jeg termin 31 mai, og er 5+5 uker på vei!!!

Men, jeg vil være i juniklubben jeg, så jeg holder meg til den gamle terminen min, inntil jeg har vært hos legen!! :) :)

Enni

Eden
05-10-2002, 22:11
Jeg har også brukt BIM sin test, og der var terminen 17 juni. De andre testene her inne viste 15 juni... Dette til tross for at alle disse testene viste at fosteret antagelig ble befruktet på samme dag:???:
Velger å tro på BiM sin jeg, så får jeg heller bli positivt overrasket om det skulle bli litt tidligere... :klapp:

hilsen