Vis full versjon : Ramboline har vært på kontroll igjen
Tidl. bruker
02-10-2002, 23:29
I dag har jeg vært hos lege på kontroll. Fikk unnagjort den forferdelig GUen som jeg hadde gruet meg så veldig til. Det er så utrolig ubehagelig å ta celleprøve, det er på grensen til vondt synes jeg. Nå er jeg kanskje litt pinglete, men meg om det. Hun skulle også kjenne på livmora, men siden den er så veldig bakoverbøyd gadd hun ikke å prøve å kjenne på størrelsen. Det blir visst så misvisende likevel. Hun bestilte UL, så nå er det bare 8 uker å vente på den.
Her er mine "nøkkeltall":
Vekt: 47,8 (ned 0,2 kg. Hadde sikkert letter klær)
Blodtrykk: 130/80 (Hun målte flere ganger, syntes det var litt høyere enn gravide pleide å ha. Det er IKKE høyt altså)
Hb: 13,0 (Litt ned, må begynne med jern fordi jernlagrene er så lave)
Var det noe mer tro? Jeg har glemt helsekortet mitt på jobben så dette ble fritt etter hukommelsen. Ikke så veldig interessant kanksje???, men det er det for meg.
Stine-mor
03-10-2002, 14:10
Med litt jern så kommer kanskje overskuddet tilbake?
Jeg var på kontroll denne uken,men ingenting ble gjort.
Skal tilbake for grundigere sjekk til onsdag :)
Nøtteliten
04-10-2002, 12:16
klart det er interessant!
jeg skal på min første undersøkelse til tirsdag - og gleder meg vilt til å få noen tall å sammenligne!
Nøtteliten
... da skal vi jo samtidig! Men når det gjelder vekta, så slår jeg nok de 47,8 kg fra Ramboline med ganske mange kg!!! Veier sannsynligvis mer nå enn hun kommer til å ha rett før fødselen...
48 kg... *drømmedrømme*
Men det blir nok spennende, selv om jeg gruer meg til blodprøven (har en tendens til å besvime da, jeg).
Nøtteliten
04-10-2002, 17:55
vi er nok to der som ligger godt an til å veie mer enn 48 kg...det tror jeg det er lenge siden jeg veide, jeg har ikke vekt hjemme av den grunn at det bare psyker ned - trenger ikke den informasjonen rett og slett! Godt det er forskjell på folk så kan vi få solgt klær i alle størrelser! Så får vi heller drømme oss til vektreduksjon (og drive med fullamming lenge så barnet tapper kg av oss...hvorfor tror jeg ikke at det kommer til å skje med meg...?)
Morsomt at vi skal på kontroll samtidig da! Jeg er kjempespent og bare venter og venter og er litt småredd for at det skal oppdages noe galt..men det er nok bra - og uansett godt å komme igang med den etterlengta svangerskapskontrollen - føler oss nok litt mere gravide når vi går ut derifra!
Nøtteliten
Problemet er vel bare at det ikke kan skje så mye da, eller? Blodprøvene får man vel ikke svar på før en stund senere, ul vet jeg ikke om jordmora ha (tror ikke det) og gu er jo ikke så spennende da... Men det blir godt å få svar på en del spørsmål og kanskje hun jm finner noe antydning til livmor (jeg prøver hardt, men den ligge nok godt skult under ekstra-kiloene... ;) :(
Vi får rapportere på onsdag da, Nøtteliten.
Skal dra hjem nå og vet ikke om jeg logger meg på i helgen.
God helg til alle da!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.