PDA

Vis full versjon : Noen Tips??

Puzzy
21-11-2003, 12:18
Noen tips om dette å bli "fortere" gravide? Noe dere vet at dere gjorde akkurat den syklusen dere ble gravide??

Dahlia
21-11-2003, 18:10
Fotsone, hostesaft og sånn hcg-krem fra helsekosten :)

Puzzy
22-11-2003, 11:09
HcG krem??? Noen som kan fortelle litt om det?? Aldri hørt om det jeg...

Takk for svar Dahlia!!

Dahlia
22-11-2003, 11:31
Kan ikke for mitt bare liv huske hva kremen heter.. noen andre som her som ikke lider av alzheimer??

Ihvertfall, om det var den, fotsonen eller hostesaften som funket vet jeg ikke.... Men om jeg skal anbefale en ting foran noe annet.. så må det bli fotsone.. Jeg kjente at hun knadde frem egget som nå er lillebrøster i magen :)

Vet at andre har opplevd å bli gravid den måneden de har brukt hcg-krem.. men om det er nok hcg til at det faktisk støtter opp under din egen hcg-produksjon vites ikke :) Tror også den er omtalt på SG :) så en tråd om det der for ikke lenge siden :)

T - 13 :)

effie
23-11-2003, 01:34
HcG-kremen heter "Naturlig Progesteron".

Jeg brukte den 1 syklus, men det klusset helt til syklusen min (fikk mens 8 dager etter jeg egentlig skulle ha den).
Og det er viktig at man ikke smører seg med den kremen før EL, kun etter - og når den kremen klusset sånn med syklusen min, visste jeg ikke lenger når jeg kom til å ha EL...

Tror jeg hadde gått for Dahlias forslag - fotsoneterapi eller evnt. akupunktur:)

Andrea_mor
23-11-2003, 13:00
Det eneste jeg gjorde var å kjenne på tappen og lette etter det berømte eggløsnings slimet! Når jeg kjente det slimet, så ble det faktisk ikke noe :sengekos: den kvelden, men 3 dager etter :sjokk:
Og jaggu ble jeg ikke gravid!!

Jeg har ikke hatt noen problemer med å bli gravid heller, så det er jo ikke alle det kan klaffe på...desverre:comfort:

33+0/34+4

Puzzy
23-11-2003, 13:27
Hdde dere noe kos før el slimet da eller??

Monnie
27-11-2003, 13:53
Etter det jeg kan huske gjorde vi ikke noe spesiellt anna enn.. :sengekos: MYE :sengekos: :sengekos: :sengekos: :sengekos: :sengekos:

Tidl. bruker
04-12-2003, 13:08
Det som skjedde med meg var at jeg endelig klarte å glemme prøvinga littegrann. Prøvde i 1 år før det klaffa, og var egentlig rimelig drittlei. Hentet resept på pergo kur 2 dager før det slo positivt ut på testen. Vet det er vanskelig å glemme, jeg klarte det ikke selvom folk sa at jeg ikke måtte tenke så mye på det. Men pga sommerferie og mye telturer ol gikk jeg surr i dager og ante ikke når el var..... det hjalp tydligvis meg i hvertfall;) for her kommer det baby i april!

heka
07-12-2003, 00:07
Her skal jeg fortelle deg min historie som faktisk er litt artig...

Jeg og sambo sluttet med pillen i januar 03. Da hadde jeg gått på den i 2 mnd'er bare...skulle bare prøve pillen igjen..er ikke glad i hormonell prevensjon så vi hoppet av i svingen eller gikk for de sikre dagene..

Så ville vi ha barn f.. i sommer 03 og kosa oss som vanlig og brydde oss ikke om sikre perioder etc.

Det gikk nesten fem-seks mnd..og ikke noe hadde skjedd.....
Vart veldig bekymret og kjøpe noen EL tester og gravitester.

Fant EL og merket at jeg hadde innmari vondt rundt EL og slimet kom 1 dag etter positiv EL test.
Da blei jeg obs på at vi ALDRI pleide å ha sex rundt EL for jeg hadde jo vondt rundt EL hver mnd!
Så det var jo ikke rart at vi ikke blei gravide..men jeg visste jo ikke at jeg hadde vondt pga EL men trodde det var pms... hehe

Vi hadde sex 1 dag etter positiv EL test da jeg slimet på det meste.
Svak positiv test fikk vi 4-5 dager før IKM.
Trodde ikke på den...Så jeg testet igjen 1 dag før IKM og da var den positiv med en gang og den var klar!

Så Du må ha sex rundt EL og finn EL hver mnd om du vil bli gravid det er eneste måten å bli gravid på.

heka
07-12-2003, 00:09
RETTER opp på feilen jeg skreiv: Å ha samleie rundt EL er IKKE eneste måten å bli gravid på men den naturligste måten ;)

Dani
10-12-2003, 14:31
Akupunktur gjorde susen for oss - anbefales på det varmeste!!!

Mata Hari
05-01-2004, 19:26
Holdt "øye med" endringene i slimet. Kan kjenne EL også, som en liten smerte - men bare på den ene siden. Så vidt jeg husker hadde vi samleie begge dagene før jeg kjente dette, slimet merket jeg mest til dagen før jeg kjente EL.
Så vidt jeg vet kan en måle temperaturen også, den stige rmed ca. 1/2 grad ved EL. Eller en kan kjøpe EL-test på apoteket.
Mitt tips er i alle fall å bli kjent med sin syklus, slik at en vet når EL er. Det tok nemlig litt tid for meg, har jo brukt p-piller i mange år før jeg kuttet de ut og satset på å få barn. Det tok over et år fra jeg sluttet til jeg ble gravid, men brukte p-piller noen måneder i sommer fordi jeg plutselig ble arbeidsledig (hadde ikke lyst til å prøve da).