PDA

Vis full versjon : Den mørke streken fra navlen og ned.....

Leo-girl
14-08-2002, 16:13
Hei magedamer!

Lurte på når dere fikk og når det er vanlig at den mørke stripen fra navlen og ned dukker opp? Jeg er bare 7 uker på vei i dag og har allerde fått antydning til denne streken. Synes det var tidlig...de fleste steder har jeg lest om dette rundt uke 14, men det er sikkert veldig individuelt.

Den er ikke kjempe tydelig enda, men jeg la merke til det på mandag og den synes...

Hva sier dere andre til dette?

Klem fra
:baby: 7+0 og Leo-girl

Mormona
14-08-2002, 16:23
Den mørke stripen kalles "fødselsstripen" og noen får den veldig tidlig, andre får den sent i svangerskapet og noen får den ikke i det hele tatt.

Det er altså veldig individuelt, og det at du har fått den tidlig trenger ikke bety noen verdens ting. Gammel overtro sier at utseende på stripen og hvor den kommer frem kan fortelle om du bærer gutt eller jente, men du kan jo selv velge hvor mye du vil legge i det ;)

Jeg har ikke fått stripen i det hele tatt, men det jeg har fått er skikkelig tydelige blodårer inn mot navelen slik at rundt navelen ser det ut som om jeg har et eneste stort blåmerke :)

lykke til videre

klem fra Mormona T-18

LeiaOrgana
14-08-2002, 16:52
Jeg har hatt en slik strek siden lenge før jeg ble gravid. Hva det betyr vet jeg ikke...

LeiaO (18+6)

Dolci
14-08-2002, 16:56
Denne gangen fikk jeg stripen når jeg var rundt uke 20, den er ikke veldig tydelig, men ser den godt.

Forje gang fikk jeg den ikke. :???: Da fikk jeg en jente, denne gangen venter jeg en gutt. Kan det ha noen sammenheng?

T-10

Vimsen
14-08-2002, 17:32
Hei hei

Jeg har heller ikke fått denne stripen
Men tror ikke det betyr noe
Småen kommer nok ut uansett ;)

:findag:

Klemmer
Vimsen+FridaT-20

Anne M
14-08-2002, 17:33
Hei ;)

Har gått og ventet litt på denne jeg og,men nå etter 34 uker gir jeg opp :???:
Tror ikke den kommer nå,jeg. Har hatt den i 2 svangerskap tidligere, fått den omkring uke 20 begge ganger...

Jaja,hva det betyr vet jeg ikke :D:

:findag:

Anne M + lillegutt 33+5 :baby:

Kwistin
14-08-2002, 23:06
Jeg fikk ikke noen synlig stripe sist jeg, fikk gutt.. Skal bli spennende og c neste gang :)

Loppa
14-08-2002, 23:29
Min stripe begynte så vidt å bli synelig fra uke 11, men den er ikke blitt noen tydelig stripe ennå.

Loppa & Lille Håp, 16+4.

Vianne
14-08-2002, 23:30
Jeg hadde en veldig svak stripe helt på slutten av forrige svangerskap, kunne nesten ikke se den.
Fikk en gutt da, men jeg har ikke hørt før at det skulle ha noe å si:???:

Beate
15-08-2002, 06:20
Jeg kan faktisk nå skimte en mørk stripe fra navelen og nedover. Ikke så godt synlig enda, men det blir den sikkert siden den kom så tidlig?
Er jo bare 9+5 på vei, men med tvillinger, så kanskje det er derfor den har dukket opp allerede?

Kroppen er mystisk

Aime
15-08-2002, 12:43
Jeg fikk en klar og tydelig strek tidlig i forrige svangerskap. Den har aldri blitt borte hos meg... Men den er litt svakere nå enn sist gang!

Aime 19+4:cool:

Vinga
15-08-2002, 12:44
:o :o :o :o :o :o :o :o :o
Min tynne stripe består av små, tynne mørke hår den! Og litt mørkere hud under... Ser helt psyko ut :p
Og jeg er bare 13+4...

Den dukket opp for 1 mnds tid siden.

Sessa
15-08-2002, 13:00
Jeg har ikke fått noen stripe ennå...

Bebis 15+3 og Sessa leter og leter ;)

Qatrine
15-08-2002, 14:05
Jeg fikk den sånn ca. halvveis i svangerskapet, og den har ikke forsvunnet helt ennå. Det er fire måneder siden jeg fødte...:uff: