PDA

Vis full versjon : Kjerringråd

Bee
25-11-2003, 13:08
Jeg har jo fått med meg at sex kan sette fart på sakene når det nermer seg termin. Men det jeg lurer på er om man må beholde sæden i seg en stund for at det skal være effektivt? Har nemlig fått beskjed av legen å gå på do å tisse rett etter samleie. (Jeg hadde gjentatte UVI'er før graviditeten, men har kun hatt 1 i hele svangerskapet) Lurer også på om noen vet hvilke stoffer som gjør at sæd skal gjøre susen? Inneholder den noen av de samme stoffene som modningspiller eller har jeg misforstått?

Snart Tinemor
27-11-2003, 14:20
Det stemmer det.

Sæden inneholder samme stoffer som det er i midler som JM setter igang fødselen med....

Michelle4
12-12-2003, 16:23
Hei
dette med at legen vil at du skal gå å tisse går på at man da tisser ut bakterier som kan ha blitt skjøvet opp i urinrøret og dermed kan man hindre en urinveisinfeksjon. Når det gjelder å beholde sæden litt tenker jeg nok at de fem minuttene man som regel bruker uansett på "å få igjen pusten" er nok. Sæden inneholder et hormon, tror det er prolaktin som er det som fødsler blir "satt i gang med". Men sæden inneholder en langt høyere dose. MEN verken jordmor stikkpiller eller sæden hjelper hvis ikke kroppen er klar. ( desverre de siste dagene kan man jo si)

Bee
12-12-2003, 18:03
Takk for svar! Her er nok kroppen klar. Modent og 2cm åpning. Men nå som :bryn: vet dette har han fått litt "prestasjonsangst" - om man kan kalle det det... Han er vel litt redd for ordet åpning og ser for seg at han kommer til å treffe på bebisen der inne... :lol: Får vel se om jeg klarer å "lure" han med på en liten runde i kveld :blunk:

era
13-07-2004, 19:27
bare for å være firkanta prostalginer tror jeg det er sædvæsken inneholder prolaktin er et "før melk" hormon....dere får ha meg unskyltd ikke viktig sånn i sammenheng

LadyBee
15-07-2004, 14:28
Ullevål sykehus har en egen oppskrift på sidene sine, med både riktig stilling og tid!

julibe
15-07-2004, 14:32
bare for å være firkanta prostalginer tror jeg det er sædvæsken inneholder prolaktin er et "før melk" hormon....dere får ha meg unskyltd ikke viktig sånn i sammenheng
Bare for å pirke enda litt mer, så heter det "prostaglandiner"...