Vis full versjon : Hva trenger man av utstyr når babyen kommer?
Hei!
Jeg har begynt å kikke på diverse utstyr som babyen vil trenge når den kommer i februar og har følgende liste:
seng
vogn
vugge e.l. til de første ukene
stellebord
kommode
babybadekar/balje + termometer
en seng man kan ta med seg når man skal bort
Er det mer man har behov akkurat i begynnelsen?
:???:
skilpadda
03-10-2002, 13:43
Bilsikring må dere vel ha allerede for å komme hjem fra sykehuset. Ellers regner jeg med at du har tenkt på klær, tepper/helsetepper, kluter, sengetøy og slikt! :)
Hei!
Ja, klær og sengetøy o.l. har jeg tenkt på, men jeg hadde ikke tenkt på bilsikring!! Det må føyes til på lista mi - takk skal du ha!
:)
Siden du spør hva du trenger akkurat i begynnelsen, har jeg bare lyst til å kommentere en ting...
Du trenger ikke reise-seng i starten, da den lille godt kan ligge i bagen på vogna (kommer så klart ann på hvilken vogn en velger).
Jeg tror også det kan være litt tungvindt å ha den lille i en reise-seng i starten, da du må bøye deg ganske langt ned for å få tak i den lille. Og for meg som ikke er såå høy, hadde det vært veldig slitsomt.
Vi skal sove hos mine svigers i julen, og kommer da til å la Tassen sove i bagen sin (eller i senga sammen med oss).
Du trenger heller ikke vugge, men det er koselig å ha en da. Vi har ikke kjøpt seng enda vi da, siden vugga vi har kan brukes en god stund (den er ganske stor med sprinkler).
Og vi har alt på et plan, så vi kan bare trille vugga rundt etter behov.
Bare en liten tanke fra meg...
Hei, hei!
Ja, du har helt rett i, MLM1, at jeg ikke trenger reiseseng og vugge helt fra starten. Jeg skrev det ned fordi jeg får låne begge disse delene av ei venninne, men det er selvfølgelig ikke et must for en nyfødt baby. A propos, vet du/noen fra når man kan begynne å bruke en vanlig sprinkel-seng til babyen? Etter noen uker eller etter et par måneder?
:findag:
Vanlig sprinkel-seng kan man bruke helt fra starten, bare ha bunnen i øverste posisjon, så slipper du å bøye deg så mye.
De fleste bruker slik seng fra dag en.
Det er jo ikke alle som starter med vugge først ;)
Og mange har vuggen i stua som kos, og seng på soverommet!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.