PDA

Vis full versjon : vondt i ryggen

majert
26-11-2003, 10:22
Hei. Jeg er snart 21 uker på vei og har begynnt å få en del vondt i korsryggen. Jeg kan feks vokne på natta å ikke finne en god nok stilling i ligge i, får da ikke sove fordi det gjør vondt i korsryggen. Noen som har noen gode råd?

Ametyst
26-11-2003, 11:17
Jeg begynte å få vondt i korsryggen og bekkenet da jeg var ca. 22 uker på vei. Hadde skikkelig vondt, og ble litt fortvila og så for meg sykemelding og hele pakka...
Men så fikk jeg meg time hos naprapat og ble faktisk helt fin igjen etter bare et par konsultasjoner :) . Han fant en masse muskelknuter i rygg og bekken som han behandlet. Det gjorde forferdelig vondt (og var veldig dyrt, en konsultasjon koster nesten 500,-), men var absolutt verd det! Anbefales!

Zarina
27-11-2003, 09:02
Jeg og plages veldig med ryggen, og har bekkenløsning :( ligger med en masse putter opp her og der, mellom her og der :sparke: :flau: Men det hjelper ikke noe særlig !!

Ametyst jeg lurer på hva en naprapat gjør ? Har aldri hørt om det, kan må ikke få en henvisning hos leggen å få dette dekt av tryggdekontoret ? Sånn som med fysioterapaut ? For det hørtes innmari dyrt ut :uff:

bumpi
27-11-2003, 09:45
Og jeg kan anbefale manuell terapeut, jeg hadde kjempesmerter, sov bare et par timer per natt, men etter et par behandlinger hos henner er jeg veldig bra:) Man trenger ikke henvisning for å gå til manuell terapeut, men for å få det dekket av trygdekontoret tror jeg man må ha henvisning hvor diagnosen er "bekkenløsning med gangvansker/-plager.

Det er vel bare behandling hosfysioterapeuter(har ikke hjulpet meg)og manuell terapeuter som blir evt dekket, kanskje verdt å prøve disse først? Også har man rett på å få videre behandling dekket i inntil 6mnd etter fødsel, noe iallfall jeg skal benytte meg av. Lykke til:)