Vis full versjon : Når kjente dere andre liv??
Jeg er ca 10 uker på vei med tvillinger, og har et barn fra før. Vet det er tidlig, men går stadig og kjenner etter livstegn fra de små. Også husker jeg selvfølgelig ikke når jeg kjente liv med forrige mann, så mitt spørsmål blir: Kjenner man liv tidligere med tvillinger enn med en? Og hvor tidlig kan man i heldigste fall kjenne liv?
Tvillingmamma
03-10-2002, 16:04
Så gøyyy :-)
Jeg er førstegangsgravid med tvillinger så jeg kan kun sammenligne med meg selv og dette ene svangerskapet. Har hørt at man kan kjenne liv fra uke 14 dersom man har vært gravid før, men fra ca uke 20 for førstegangs.
Det betyr ikke noe særlig om det er 1 eller 2 i magen for når man kjenner liv, det kommer an på hvordan de ligger, hvor morkaken ligger osv.
Jeg,, har den en tvilling liggende inni meg, bak den andre, og dessuten har jeg morkaken liggende foran mot magen, så jeg har kun kjent litt bobling og prikking til tider fra ca uke 17-18, men ikke sparking eller noe annet.
Du er nok litt utålmodig, så ikke forvent å kjenne så mye enda, tenk deg hvor små de fremdeles er !!!
Lykke til videre med :baby: :baby:
Klem fra Tvillingmamma og :baby: :baby:
:klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
21+1
Heisann
Jeg er også førstegansgravid med tvillinger. Min søster(som selv har to små barn), var den første som kjente liv fra magen min, da jeg var nesten 15 uker på vei tror jeg. Jeg innbilte meg at jeg kjente at det kilte og boblet litt før det, men var selvfølgelig usikker siden jeg aldri har vært gravid før. Nå er jeg ikke lenger i tvil, da jeg kjenner små spark og bevegelser opptil flere ganger daglig. Til og med mammaen min og samboern min har kjent at de små har sparket og rørt på seg :)
Klem fra
Siss (18+3)
Jeg kjente faktisk ikke liv fra gutta før jeg var 22 uker på vei jeg... Ikke sånn med sikkerhet! Så det finnes mange varianter her :) Men fra da av gikk det i turbofart! Samboer'n kunne snart kjennne liv han også, og nå er det nesten ikke en rolig stund å få ;)
Dee og gutta, 33+5
:baby: :baby:
jeg er sikker på at jeg kjente første livstegn i uke 10 - på legeventeværelset, men legen blåste av meg...
jeg kjente litt bobler men lite sikkert til uke 18, på ul da viste det seg at Sophie lå bak en morkake, og siden de stadig var så små dempet den det meste. etterhvet, samme uke, satte det igsang, og bare økte frem til fødselen. for noen dabber det av, men ikke for oss.
jeg må fortelle at jeg stod og ventet på bussen da jeg var ca i uke 32, da kjente jeg noen store bevegelser, og siden det var sommer hadde jeg på meg lette klær. bevegelsene kunne sees utenpå, og en ung gutt gikk nesten i sjokk tror jeg, han hadde smugkikket en del på min store mage da den plutselig bølget vilt :D . det er slitsom men veldig moro med liv og røre i magen!
helenmarina
22-10-2002, 13:50
Hei!
Jeg har kjent liv i magen ganske lenge nå, selv om jeg er gravid for første gang. Er nå 23 uker på vei, med gutt + jente i magen, og har ihvertfall kjent bevegelse/spark siden uke 17 eller 18. Det er også veldig synlig hos meg når de sparker, noe som mine kollegaene synes er artig!
Men når det er sagt, så vet jeg at det er like vanlig å ikke kjenne liv så tidlig. Så lenge ultralyden ser OK ut, trenger man ikke bekymre seg.
H
Jeg har kjent liv siden uke 16-17. Det var veldig svakt i begynnelsen, men nå kan samboer også kjenne det på utsiden. Og jeg kjenner det veldig godt når de beveger seg liksom helt innunder huden. Blir kuler som er helt harde. Nesten litt ekkelt ;)
Smør deg med litt tålmodighet, så kommer det etterhvert :klapp:
Termin 8 mars
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.