PDA

Vis full versjon : Susse på akutt kontroll hos Gyn !

susse
03-10-2002, 22:20
Hei jenter !

Hadde en guffen opplevelse natt til i går.Jeg har vært sykemeldt i en måndte nå pga kynnere, men de har ikke vært vonde.
Våkna i to tida med skikkelig vonde kynnere, kjente følelsen igjen fra fødselen sist...gjett om jeg blei redd :leiseg: knappe 28 uker..... lå i ro og det gav seg ikke før på morrakvisten, vonde harde kynnere med 2 min i mellom. Sto på døra da gynelologen min åpna i går morres...livredd og litt stressa. Han var bare så grei mot meg, jeg venta ikke ett eneste sekund, kom rett inn og tok UL av livmorhalsen. Som var het topp : 40mm og helt lukket :klapp: Ungen hadde det helt fint inni der også. Gyn. mente jeg hadde god sjanse for å gå nesten til termin i allefall, men at det var godt jeg kom for livmorhalsen kan forandre seg raskt. Grunnen til smertene var at ungen min ligger på tvers akkurat nå, og er lang ! Kynnerne trekker livmora sammen og ungen kommer i klem i midten...eller no sånt. Hørtes i allefall logisk ut !

Unner ingen den fæle følelsen av at noe skal skje så tidlig:(

Er så glad for at alt er i orden, og at jeg har en så grei lege som hører på meg !

Teddy :)
03-10-2002, 22:55
Så fint å høre at alt var bra!
Godt med leger som tar deg på alvor også :)

Klem Teddy 29+5

:findag:

IzziCreo
03-10-2002, 23:42
Huff, for en ekkel opplevelse :( Men flott at alt gikk bra, og at du gjorde noe med det umiddelbart :) Godt at du har en lege som tar seg av deg også :)

Klem Suzie Q 31+3

lenesin
04-10-2002, 01:28
Bra at allt var fint da:klapp:

lenesin
27 + 6

Tuppa
04-10-2002, 01:38
Huff, for en guffen opplevelse :(
Bra det ikke endte i fødsel :)

Snehvit
04-10-2002, 02:07
Uff og huff, Susse! Må jo ikke finne på å komme ut ennå!

Godt alt var i orden. Greit at du også fikk en forklaring på hvorfor du har det vondt. Håper du slipper å ha det sånn helt frem til fødselen.

Klem Snehvit 28+1

Lykke
04-10-2002, 03:29
...som det jeg opplevde tidligere i sommer, da jeg var ca. 26 uker på vei. Kynnerene var så kraftige og regelmessige at de sendte meg på KK, og der ble jeg sjekket skikkelig og var (som du)
lukket og 40 mm. Det var så deilig å få vite ! Jeg er førstegangsfødende og ante ikke hvordan ekte rier skulle kjennes ut heller, og holdt ut i det lengste hjemme. Var 40 % sykemeldt da dette skjedde, men de sykemeldte meg 100 % på flekken, og ba meg ta livet med ro...på sofaen.. Det hjalp, 6 dagen slapp de kraftige kynnerene taket og livet mitt har vært mye roligere siden den tid. Kynnerene
kommer og går, men er ikke så kraftige og vonde som den gang.

Kjempeflott at det gikk bra med deg også ! Klart det er altfor tidlig å komme ut nå ,- men samtidig er det en god tanke at de har begynt å bli ganske store nå (slik trøster jeg meg selv..:uff: )
og hver dag teller i vår favør..!
Lykke til! Og TA DET MED RO fremover !

Klem fra LYkke 31+3 ;)

Millien
04-10-2002, 21:33
Godt alt var bra :klapp: Det der hørtes ikke særlig bra ut.:stakar:

Klemmer fra,

koala
07-10-2002, 03:20
Hei Susse og Lykke, jeg har også opplevd noe liknende. Godt at vi blir tatt godt vare på. Det beste synes jeg var at de tok meg på alvor og sa at det er bedre å sjekke 10 ganger for mye enn 1 gang for lite!
Koala 30+2