Vis full versjon : Hodepine
Røverjenta
04-12-2003, 21:48
Hei,
Nå har jeg gått med dundrende hodepine i 4 dager. Har tatt opptil 2 paracet om dagen. Det hjelper i en kort periode, så kommer det tilbake. Er litt redd for å spise for mye paracet, men det er så fryktelig kjipt å ha vondt i hodet... Klarer ikke få i meg noe særlig mat heller :uffda:
Er det noen som har råd til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt hodepinen? Jeg blir snart sprø... får jo ikke sove heller... (er vel lov å synes litt synd på seg selv når man er dårlig? :p )
Hilsen Røverjenta
Tidligere bruker
04-12-2003, 22:02
Er du stresset, stiv i nakken, eller har du mye å tenke på? Da bør du i så fall prøve å slappe godt av. Legg deg i et kaldt og godt utluftet rom med en kald klut på panna. Slå av lyset.
Kanskje :sove: du lettere da. Det er også lurt å drikke masse vann. Har hørt at eplejuice skal ha en dempende virkning på hodepine, men jeg har ikke testet det ut selv.
Du kan trygt bruke paracet, men du må ikke bruke f.eks. ibux.
Hvis hodepinen vedvarer bør du oppsøke lege slik at du kan få hjelp til å bli kvitt smertene. F.eks. ved fysioterapi.
Jeg ønsker deg god bedring. :stakar: Hodepine er ikke godt, har vært mye plaget selv og man kan bli ganske desperat når det henger så lenge i.
:klemmer:
Uff, jeg har også hatt dundrene hodepine i over to uker nå. Forrige uke tok jeg tre dager sykemelding fra jobb og hadde en rolig helg. La meg på et mørkt og kjølig rom og sov når jeg hadde behov for det. Dette hjalp for meg. Paracet har ikke virket i det hele tatt, og jeg tar aldri medisiner hvis jeg ikke har høy feber. Tror det kan være spenningshodepine. Kanskje du har mye å tenke på?
God bedring i alle fall:stakar:
Jeg får nesten alltid hodepine hvis jeg ikke har drukket nok vann. Det er utrolig hvor fort det slår ut - og det har det gjort siden 1. trimester. Å drikke mer vann blir derfor anbefalingen min.
Dundrende hodepine kan også komme av for høyt blodtrykk, så det kan også være en idé å ta kontakt med jordmoren din for å høre hva hun sier.
29+4
Har du sjekket blodtrykket ditt?
Det kan være noen av de første tegnene til svangerskapsforgiftning.
Eller som de andre sier her, at det kan komme av spenninger i nakke/musklatur ol.
Håper du finner ut av det, og får noe som hjelper! :)
Ps. husk at du ikke skal ta mer enn 2 parcet (eller 1Gram) hver fjerde time. Max 4 Gram daglig. For mye paracet kan også gi hodepine! Se www.felleskatalogen.no
Lykke til !! :)
~neanine~
4 dager med hodepine det er grusomt.
hadde det akkurat som deg, men jeg har hatt det i 3 uker , men ikke tatt særlig med tab da det bare funker en liten stund og så er det på ann igjen ....
jeg prøvde alt , hos legen tok vi ulike prøver etc,. om det kunne være noe annet.
å så kom den glupe lille jenta fram ( jeg bruker linser) og har jo dårlig syn. hadde lest en plass om at synet kunne forandre seg og jo da kom til opptikeren og der var det - 0.75 ekstra på den ene øyet og -0.25 på det andre øyet. Altso synet hadde forandra seg mye fikk nye linser på tir og har ikke hatt vont i hodet en gang : men nå vet jeg ikke om du har dårlig syn altså.
men ei veninne av meg hadde det andre vegen hadde vont i hodet hele tida og hun måtte slutte med briller i svangerskapet for hun fikk bedre syn..
vet ikke om dette hjemper deg , men det er jo værd ett forsøk??
hadde det akkurat som deg, men jeg har hatt det i 3 uker , men ikke tatt særlig med tab da det bare funker en liten stund og så er det på ann igjen ....
jeg prøvde alt , hos legen tok vi ulike prøver etc,. om det kunne være noe annet.
å så kom den glupe lille jenta fram ( jeg bruker linser) og har jo dårlig syn. hadde lest en plass om at synet kunne forandre seg og jo da kom til opptikeren og der var det - 0.75 ekstra på den ene øyet og -0.25 på det andre øyet. Altso synet hadde forandra seg mye fikk nye linser på tir og har ikke hatt vont i hodet en gang : men nå vet jeg ikke om du har dårlig syn altså.
men ei veninne av meg hadde det andre vegen hadde vont i hodet hele tida og hun måtte slutte med briller i svangerskapet for hun fikk bedre syn..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.