Vis full versjon : Hjelp! Hva gjør dere med halsbrann?
Tidl. bruker
04-10-2002, 00:05
Hei alle sammen!
Regner med at det er flere her som sikkert har halsbrann, og lurer på om det er noen som har noen gode tips..... Det hjalp med melk en periode, men nå har det tatt helt av... Og ikke hjelper det noe særlig med aflurax heller. Spiser ikke mat på kveldene lenger, for det hjelper litt på nattesøvnen. Men enda er det en del uker igjen, og det er sikkert mange andre ting man kan prøve; så tips og råd tas i mot med STOR TAKK!
Klem fra Tusse
Spiser Gaviscon i tablettform når jeg merker det kommer. Det hjelper meg ihvertfall. :)
Får halsbrann av omtrent alt for tiden så det er godt at det finnes noe som hjelper......
Våkner om natten av at jeg holder på å kveles fordi jeg har fått magesyre i vranga:leiseg: :spy:
melk virket en stund, så gikk jeg over til å ha club soda på nattbordet.Så ble det samarin,som hjelper meg veldig.:)
Så kjøpte jeg flytende Gaviscon på apoteket, en stoooor flaske:p
hilsenlenesin 27 + 6
Jeg er litt pysete med sånne tabeletter, jeg, så her går det på melk :) Det både kjølner halsen og nøytraliserer syren i magen.
En stor flaske på nattbordet. Den er den beste for gravide og inneholder ikke skumle tungmetaller i følge dama på apoteket !!
-tenk om en kunne ta noe mot all denne tissinga også....som er pån igjen etter noen månders pause !:p
IzziCreo
04-10-2002, 12:13
Jeg bruker Novaluzid jeg :) Og hadde ikke klart meg uten!!! Funker så bra at jeg spiser hva jeg vil også, men så har jeg ikke helt klart å finne ut alt hva jeg reagerer på heller da :uff: Legen har gitt meg klarsignal på disse ihvertfall - og de funker umiddelbart. Deilig :)
Klem Suzie Q 31+4
Karianne
04-10-2002, 12:24
Jeg har altid en sitron liggende i kjøleskapet.
Når brystbrannen melder sin ankomst spiser jeg en skive av den... suuuurt, ja, men det hjelper i hvertfall for meg ;)
Jeg går til fotzoneterapaut og er ikke plaget med det i det hele tatt. Har i grunn veldig få plager noe jeg kan takke fotzoneterapauten min for.
:p
UL:28.nov
GAVISCON :klapp: :klapp: :klapp:
Vet ikke hvordan jeg klarte meg uten !!!
(jooo, jeg drakk masse melk, spiste mandler og led)
Går ikke et sted uten tablettene mine, og nå syns jeg tilogmed at de smaker GODT :p
:mervink: Puu T-27
*Sniker fra februarklubben*
Vørterøl! :klapp:
Tidl. bruker
05-10-2002, 13:14
Tusen takk for masse svar! Har litt av hvert å prøve ut nå. Første skritt er å bytte ut aflurax`en med gaviscon, siden så mange synes den er bra :)
Klem fra Tusse
:p spise mandler
:p drikke clausthaler/Munkholm
:p spise kremis
:p novaluzid tyggetabletter
:p drikke melk
:p unngå sterkt kryddret mat og røkt mat
karius på besøk fra oktoberklubben;)
T-16/26
Jeg kan hvertfall anbefale alkoholfri øl . Dette har hjulpet meg de siste ukene..
Og Florens fra juliklubben, hadde prøvd alle tips uten at det hadde hjulpet da hun prøvde seg på øl. Det hjalp henne!
Så jeg har alltid kald Clausthaler i kjøleskapet!!!
Det var faktisk min sjef som nevnte øl for meg. Da hun gikk gravid for 18 år siden, ble hun anbefalt melkeprodukter, holde seg unna syrlig ting og drikke øl.
Håper du blir kvitt plagene.
Klem fra Pope,
som også snikleser litt fra oktoberklubben
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.