Vis full versjon : Tannlegeskrekk
Jeg tror jeg er en av de få som overhodet ikke gruer meg til fødselen. Men tannlegetimen man bør ta etterpå, den holder meg våken om natten. Får meg til å svette, skjelve og nesten ta til tårer. Har ikke vært hos tannlegen på 7 år, men pga av at graviditet kan tære veldig på tennene så burde man sjekke opp dette etter fødselen.
Er det noen som vet om en tannlege i Oslo eller omegn som er "veldig" hensynsfull til sånne som meg? Lettere å bestille time hos en som du vet er grei.
:uff:
UL:28.nov
Jeg vet hvordan du har det, ville bare gi deg en :klem:!
Har ikke noen tannleger å anbefale deg, for jeg har ikke funnet meg noen jeg heller :uff: Dvs, jeg har èn tannlege jeg har vært
fornøyd med... i dubai, men kan jo liksom ikke dra dit engang årlig heller da... :( Men hvis du skal nedover engang, skal du få adressen :lol:, hun har spesialisert seg på tannlegeskrekk hos pasienter og var kjempeflink !!!! Får håpe du finner en tannlege du er fornøyd med da, du kan jo nevne dette for legen din også da, kanskje han
har noen gode råd??
klem Puu T-17
det er noen tannleger som har spesialisert seg på angstfylte, så forhør deg litt.
ellers kan det kanskje være ålreit å få et regelmessig opplegg med tannpleier - de renser bare tannstein og sånn, og sender deg videre hvis de ser noe mer. fordelen (bortsett fra at det er rimeligere) er at du kan være trygg på at du ikke skal borre.
når man har tannlegeskrekk er det egentlig bedre å gå OFTERE enn andre gjør, sånn at man aldri venter til noe er ordentlig vondt.. F.eks. tannpleier og tannlege annenhver gang, med 6 mnd. mellom. da kan du være rimelig trygg på at du aldri får kluss med tennene, + at de alltid vil være nydelig hvite!
men så du Siri på Sydenliv mandag 14.10.? Hun hadde tannlegeskrekk og hadde ikke vært hos tannlege på 8 år. 1 time i stolen pga mye tannstein, men null hull!
hun drikker nok ikke mye cola... :cool:
..så jeg føler med deg! Det jeg er redd for er den eventuelle bedøvelsessprøyta. Dette har jeg finni løsningea på, finn en tannlege som bruker Jekk til å bedøve med. Det er ikke noe nålestikk, han drypper bedøvelsesmiddel mellom tannkjøtt og tann.
Hvis det er sprøyta du er redd for, kan jeg LOVE deg at videre tannlegebesøk ikke blir ille når du har prøvd Jekken (veit ikke helt navnet, men min tannlege kaller det Jekk. Og da jeg flytta til Bergen skjønte tannlegen her hva jeg mente)
Lykke til!
Småtten, jeg kan gi deg to tips: Ring Senter for Odontologi i Bergen. Der har de egne folk som jobber med tannlegeskrekk, og de kan gi deg opplysninger om hvem i ditt nærområde som har spesialisert seg på dette eller har tannlegeskrekk som interessefelt. Jeg kan love deg at de anbefalingene de gir holder stikk! Det andre er å sende meg en PM så kan jeg gi deg navnet til en tannlege på Sinsen som i alle fall er svært så hensynsfull og koselig, om ikke så innsynsrik i akkurat tannlegeskrekk. :)
Chickxsy
18-11-2002, 17:26
På majorstuen senter (heter det vel) ligger Colloseum Klinikken som har spesialisert seg på folk som er redd for tannleger. Der får du den oppfølgingen og den typen smertestillende som du "tør" ta...
(hilsen fra en som er livredd sprøyter ;)
Monica26
28-11-2002, 23:41
Kan anbefale Tannestetisk senter som bl.a. har kontor i Kirkeveien ikke så langt fra Ullevål sykehus. Det er en tannlege der som heter Morten Eriksen. Kjempe ok tannlege. Jeg hater tannleger men han steller alltid pent med meg når jeg er der. Var der når jeg var 5 mnd på vei for å sjekke opp litt og han stelte så pent med oss som bare det.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.