PDA

Vis full versjon : Teutonia vs. Quinny

Fugl
04-10-2002, 12:58
Hei!

Var i går på Babyhuset på Strømmen Storsenter og så bl.a. på Teutonia vogner. Vi har i egentlig bestemt oss for en Quinny-vogn, men etter å ha snakket med damen som jobber der ble vi litt i tvil.

Jeg stilte henne følgende spørsmål:
-Hvilken av Quinny eller Teutonia vil du anbefale og hvorfor? (prisen og utseende er noenlunde det samme)
Svar fra ekspeditrisen:
-Siden vi likevel skal slutte å selge Quinny kan jeg vel si det; vi har aldri hatt flere reklamasjoner på vogner som vi har hatt på Quinny. Deler knekker, stoffet revner etc. Jeg vil definitivt anbefale Teutonia!

Jeg er usikker på om hun sa det fordi de skal slutte med Quinny eller om det er noe i det?? Noen med erfaring her?

En annen ting er at de nye Teutonia-vognene kommer både som duo og kombi. Hun sa også at man kun trengte å kjøpe sportsvognen og en forlenger. Da blir det som en bag. Hvis man likevel skal ha Voksipose e.l. blir det ikke noe god plass i softbagen (kombivogn) eller så må man kjøpe duovogn.

Jeg er kjempeforvirret?? Hvilken løsning skal jeg velge for mitt februarbarn? Hva er best og hva er mest praktisk?

Noen med erfaringer her?? Hva skal dere kjøpe og hvorfor?

Karius
04-10-2002, 13:11
Jeg kjenner ikke så mye til teutoniavognene.
men Quinny derimot DET har jeg en del kjennskap til.
Kan bare bekrefte det som ekspedirisen sa.... de er elendige på kvalitet og det er vanskelig å få reklamert på dem, tar lang tid.
Jeg kjenner 3 som har hatt Quinny fashion vogn og hos den ene så knakk bremsene etter kort tid, den andre så revnet stoffet i kalersjen og ryggen, den tredje så ble hele vogna rett å slett skeiv!

Så mitt råd er IKKE kjøp Quinny.

Snuppa
04-10-2002, 14:27
Hei du

Jeg har kjøpt teutonia Y2K/P til mitt februar barn. Jeg har prøvd ut med voksi pose både i bag og sportsvogn del. Jeg synes det er god plass i begge.
Jeg anbefaler vognen på det varmeste da vi har hatt sjansen til å prøve den ut en del.

Tidl. bruker
05-10-2002, 00:49
Vi har selv satset på Teutonia, men har valgt å vente på 2003-modellen. Årsaken til dette er først og fremst at på Y2K/ System 03 kan man velge om man vil ha hardbag, softbag eller liggeforlenger til bruk sammen med f.eks Voksipose m/ bæreplate. Vi har valg den siste løsningen. Vokispose har vi jo likevel, og med barn i januar vil man jo gå over til sportsvogn utpå sommeren.
2003-modellen har blitt lettere, og det er mange farger å velge mellom.
Vognen kan sees på www.teutonia.com

Annevenn
05-10-2002, 01:38
Har brukt teutonia y2k/2 i ett år nå, og er superfornøyd.

Har hørt kjempemange på NM som har klaget på Quinny-vognene.

Ville definitivt valgt T!

Oppsann
05-10-2002, 14:52
Jeg blir litt forvirret av navnene på de ulike modellene.
På hjemmesidene er det en som kalles Mistral 03. Jeg tror det var den jeg så på!

Hvilken er Y2K/P? Er den en duovogn eller en kombivogn?

Litt forvirret ja....irriterer meg at de ikke har fått katalogen i butikken enda. Nå har jeg vært der to ganger, og de sier den skulle ha kommet for en måned siden!

Frida
11-10-2002, 15:06
Jeg kan bare uttale meg om Teutonia vognen.
Har selv en Teutonia Mistral 02 modell til sønnen min ,og er kjempefornøyd med den. Har brukt vognen 1 år nå og den er suveren:klapp: :klapp: :klapp: og dessuten såå stilig spør du meg :)
Vognen er utrolig fin å trille, kan til og med trilles fremover på badestranda, ikke mange vogner som kan det! Vi har noen kjempekraftige luft hjul på vogna vår :)

Klem fra Frida 14+4