Vis full versjon : Når vannet går.
kan vannet gå føre man har fått noen veer?
mammamia
04-10-2002, 14:24
Ja! Men mer vanlig andre veien slik jeg har forstått det. Du vil få vite av jordmor/legen din hva du skal gjøre hvis det skjer med deg når du nærmer deg termin. Kommer bla. ann på om ungen har festet seg og sånt.
Mor til 3
04-10-2002, 14:45
med mine 2 første barn gikk vannet før riene begynte. måtte legge meg flatt ned med nr 2 siden hodet ikke var festet på siste kontroll, men etter å ha blitt undersøkt på sykehuset så kunne jeg stå opp å gå igjen. med nr 3 så gikk ikke vannet før det bare var igjen minutter før ungen kom.
Mor til 3 :baby:
karlista
04-10-2002, 15:12
Hei.
Ved begge mine fødsler måtte de "ta vannet" underveis.
Altså jeg var godt igang med rier før de tok vannet.
Hilsen Karlista
Jada, vannet kan gå før riene kommer.
Min første fødsel starta med vannavgang, og det var MASSE vann ( tror ikke hodet var festa)
Satt med et badehåndkle mellom bena, men det var gjennomvått før vi kom frem til helsesenteret.
Malinmor
04-10-2002, 15:48
Hos meg gikk vannet 4 døgn før gutten min blei født:( Og riene startet ikke av seg selv og fødselen blei satt igang av modningsgele og drypp:eek: Ikke noe gøy altså:(
En ting til : selv om jeg hadde masse fostervann, så merket jeg ikke at vannet gikk selv. Hadde regnet med at det bare skulle si PANG og at det skulle fosse ut, men det gjorde det ikke
:uff: Så det hadde rennt litt nå og da til det plutselig var helt tomt:eek:
Ønsker deg all lykke:stakar:
happii k-17
Unregistered
05-10-2002, 01:41
Hos meg har vannet gått før begge gangene. :) Og da har jeg faktisk hatt noen minutter til å skjønne hva som har skjedd......før jeg har blitt dritstressa og må dra til sykehuset. Men det skal sies at når jeg først har fått veer, så her det ikke vært mer enn 3 minutter imellom. Det er vel ikke en drømmesituasjon, men det har gått veldig bra med meg da. :)
Så dette er noe som det ikke er fasit på!
Tidl. bruker
05-10-2002, 15:56
Hos meg tok jordmor vannet for å få fart på pressriene...og de kom nokså med det samme (dvs jeg trodde jeg måtte på do å bæsje, men ble holdt tilbake av jordmor:"nei kjære deg, det er pressrier det", imens jeg hylte at jeg må så på dooooo!)
Er spent på om vannet går først eller "sist" denne gangen :)
Håper jeg slipper fossefall i senga iallefall! Har dobbel overmadrass, tror ikke det er plass til den i vaskemaskina :uff:
Tisselaken på slutten er vel tingen.
Klem fra Zafir 20+4
Da jeg skulle ha Storesøster gikk vannet tidlig en mandag morgen. Torsdag mrogen ble jeg satt på kur og det hadde ikke vært tegn til rier i mellomtiden.
To år senere kom Lillesøster til verden, og da hadde jeg rier (naturlige) i flere timer før vannet gikk. Men det ble ikke futt i riene før vannet hadde gått, dvs. at riene jeg hadde før vannet gikk gjorde neste ikke vondt.
Ellinor på NM
Det finnes ikke noe fasitsvar på når vannet går.
Da jeg fikk dattra mi, gikk vannett i ettapper. Jeg trodde først jeg tissa på meg pga at Ida sparka meg i blæra.
Jeg holdt på med sånne små lekasjer fra 16- 17 før slimproppen kom. Hadde da ingen veer. Først da proppen gikk, begynte jeg å skjønne at dette kanskje var en fødsel.
Ca kl 19 ringte jeg fødeavd. hadde fremdeles masse lekasjer.
Hode hadde ikke festa seg (noe jeg ikke viste) det var 3 1/2 uke igjen til termin. KL 23 ankomst føden. Hadde da begynt å få ganske bra med veer, men jeg kjørte selv.(med en hysterisk mor som pasasjer. Skulle nesten tro det var verdens undergang.....)
Resten av vannet gikk rett etter anksomst, men Ida ble ikke født før kl 1612 dagen etter. Ble også satt på drypp, da veene stanset opp.
Så som du skjønner.......det finnes ingen fasit :)
:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.