Vis full versjon : vitaminpiller, trengs det?
her er en artikkel jeg nettopp kom over:
http://stavanger-aftenblad.no/magasin/forskning/article.jhtml?articleID=8503
interessant lesning for noen, de som ikke vil kan hoppe over det. enkelt og greit;)
Ja jeg er helt enig med han som skreiv artikkelen :)
Hva er vanlig norsk kost?
Tror ikke det er mange som vet hva det er !
Det er SÅ mange som har usunne kostvaner og de går rundt i blinde og tror at de får nok næring fordi "de spiser og blir mett"-
De spiser en grei salat en gang i blant,kokte stekte poteter,mye kjøtt,for mye snacks,ferdigmat her og ferdigmat der,noe mat i kantina med mye sukker fordi en e trøtt på skole/jobb.En sjokolade før middag fordi en ikke kan vente! Flere pølser i uka-og minimalt med "levende" mat som grønsaker og frukt.
Dette er vanlig norsk kosthold ifølge meg.........
Er ikke sååå sunt nei...................
Det er ikke så vanskelig å omstille seg-en må bare finne noen gode oppskrifter-begynne å like flere typer frukt og grønt og åpne opp øynene for en ny og bedre måte å spise på!
Et problem med dagens samfunn er at vi har for mye penger til "luksus" og bruker ikke pengene riktig.
Det er ikke dyrt å være sunn-mange av mine venner mener at det er dyrt å være sunn pga alt det "ekstra" man kjøper.
Jeg kjøper hverken kjøtt,tobakk,alkohol og ferdigmat.
Sparer ca 3-4 000 kr i mnd på det.
Kjøper meg klær,helsekost-ting-som godterier og spesielle matvarer,masse frukt og grønt-gjerne på meny som er en veldig dyr butikk i seg sjølv. Går på kafe og kjøper kattemat fra veterinær-fersk eller frossen fisk til kattene og den dyreste kattesanden. Jeg har allikevel litt penger til "overs" etter alt dette.
Trenger ikke bekymre meg for at jeg er skitten innvendig og "fin" utenpå.
En blir automatisk fin utenpå om en lever riktig.Da slipper man å tenke på den biten!
Noe av det styggeste jeg ser er en PEN,slank,finkledd oppstæsjet dame med sigaretten i munnen.
Hvorfor? Hvorfor bruke så mye penger på det som forgifter oss og samtidig slite for å se bra ut... som å gå til hudpleie-etc.
Det er jo ikke mye vits i når dritten kommer innenifra?
Det var mine meninger
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.