PDA

Vis full versjon : Har dere begynt å shoppe enda?

Gaupa
04-10-2002, 16:08
Vet at det kanskje er litt tidlig, men spør allikevel, jeg. Har dere begynt shoppingen enda?

Selv har jeg kun kjøpt et par sokker i str. 13. Har jo masse tøy og ting etter Philip, så det blir vel ikke så mye vi trenger å kjøpe. Forrige gang fikk vi vogna i hus 4 måneder før fødselen.. :o

I am
04-10-2002, 16:19
Hihi, ja jeg har begynt! Ikke så mye, men nok til at jeg føler at det er noe på vei... :D
Har kjøpt et par mini-sokker og en liten tynn hvit bomullsgenser med søtt motiv, og mamma har kjøpt en kjempefin genser og en nydelig strikket sparkedrakt (hel). Så har jeg kjøpt et lite hvitt lam som skal være første kosedyr (naturull, ubehandlet) og liggeskinn fra Nøstebarn, som jeg har "prøveligget" et par netter... anbefales på det varmeste! Kjempedeilig, bebis kan glede seg!!! :D

Har sett litt i babybutikker, sinnsyke priser, må jeg si! Detta blir dyrt! Mulig vi tar en tur til Sverige på nyåret...

I am

Hang
04-10-2002, 16:47
Har ikke begynt ennå jeg, vi har jo så mye etter storebror og når vi flytter om noen uker skal jeg ta en skikkelig opprydding for å se hva vi virkelig har av tøy og utstyr. Etter det kanskje jeg gjør noen små innkjøp.:)

Hampus
04-10-2002, 18:43
Har ikke kjøpt en ting enda. Har jo en masse etter Sarah, men jeg kommer nok til å kjøpe en del småtterier etterhvert! :D Kan liksom ikke la være! ;)

:findag:

11+6 i dag!

meja
04-10-2002, 18:59
Nå har det seg sånn at vi har det meste av utstyr fra forrige gang; vogn, stellebord, vippestol, bilstol, tepper, dyner etc. (heldigvis). Vi har jo også klærne fra forrige gang, masse rosa og rødt og typiske jente-klær...Så hvis det blir en gutt, må vi kjøpe masse nytt. Blir vel noe nytt om det blir jente, også, tenker jeg...men ikke ennå...

Det finnes jo så mye nydelig babytøy at jeg prøver å "holde meg unna" disse butikkene en stund til for ikke å bli fristet .

Gobo
05-10-2002, 00:58
Jeg er foreløpig mer på jakt etter klær til meg selv - olabuksa begynner å stramme... Men venter fortsatt et par uker, er jo ikke over "faresonen" ennå:???:
Når det gjelder babyklær har jeg kassevis av guttetøy på loftet, og har søsters barn å arve fra også. Dessuten erfarte jeg med førstemann at jeg hadde kjøpt inn alt for mye i forkant - vi fikk jo så utrolig mye klær i gaver da pjokken kom:)
Men det er veldig fristende å kjøpe noe når man først er ute og titter i butikkene - så jeg klarer vel ikke la være:D
Endel av venninnene mine er ferdige med "produksjonen", men har heldigvis ikke kvittet seg med utstyr ennå, så det er vel muligheter for å gjøre noen rimelige anskaffelser (vi er utrolig dyktige til å slite ut utstyr som barnevogner etc...)

God shopping, og :findag: i morgen (denne dagen er jo snart over!)

Saga
05-10-2002, 14:29
men svigermor har tatt helt av!
Dette er hennes første barnebarn. Prøvde å be henne vente....men det funka ikke;)
Min egen mamma er smart nok til å vente litt til....hun har tre barnebarn fra før og tenker kanskje litt anderledes.

Personlig venter jeg nok en stund til.....spørs om jeg begynner med noe før jeg har fått vite kjønnet i slutten av November.

Vianne
05-10-2002, 17:04
Jeg har ikke kjøpt noe enda, men vi har det meste av utstyr etter forrige mann.

Så blir det spennende å se hvilket kjønn det blir, kanskje jeg må kjøpe i andre farger? Ellers er det en god del av det minste babytøyet som kan brukes til begge kjønn, og det gleder jeg meg til å ta frem igjen!!

Rusken
07-10-2002, 22:35
Jeg har ikke begynt shoppingen enda, men jeg må innrømme at jeg er flink til å titte.

Jeg har derimot kjøpt meg en mammabukse i dag, da alle buksene mine er begynt å bli trange over magen, og jeg må skjule graviditeten for pasientene en stund til ( jobber på en psykiatrisk avdeling og bruker egne klær på jobb)! Fikk faktisk en skikkelig graviditetsfølelse av å ha på meg den buksen, magen fikk liksom bule frem :klapp: ! Moro! Måtte selvfølgelig kjøpe noen litt vide gensere, så nå er jeg så god som ny!!

Stor klem fra Rusken, 12+4

siw26
08-10-2002, 00:07
Har nok kjøpt litt ja:)
Noen mammabukser, siden ingen av mine vanlige passer lenger uten at det "tyter",
og så MÅTTE jeg bare ha noen bittesmå sokker, en lue, brillebukse og trøye. Sånn passe til å hente hjem i fra sykehuset:)
Har ikke blitt :bonk: helt enda:klapp:
12+4

Åja, har visst kjøpt litt sengetøy òg ja..

Frida
08-10-2002, 14:48
Har tenkt til å styre meg til etter UL.
Forrige gang shoppet jeg ALT for mye :o
Har alt av gutteklær etter Peter, så dersom UL skulle vise jente, så blir det nok shoppet litt jenteting ja :o
Tror at jeg får en gutt til :)

Klem fra Frida 14+3

Minipilla
09-10-2002, 12:15
Nei - her er det ikke kjøpt en eneste ting. Siden vi har en på 10 måneder betyr det jo egentlig at vi har alt vi trenger....vogn, bilstol, vugge, vippestol, stellebord, brystpumpe....osv osv. Får vi en jente trenger jeg jo ikke kjøpe klær engang. Tok helt av med førstemann og har allrede pakket vekk 5-6 bæreposer med tøy...mye av det brukt bare et par ganger....

Får vi gutt derimot kan jeg ta helt av en gang til :D

Kommer nok til å kjøpe et par nøytrale plagg, men ikke før etter UL....syns det er tidlig nok.

mammami
09-10-2002, 12:34
Jeg har kjøpt krabbeteppe, jeg. Jeg fant aldri et som jeg syntes var fint da datteren vår var baby, men her forleden kom jeg over et flott et, med masse mønster og farger - og når det i tillegg var nedsatt, så måtte jeg jo bare kjøpe!

Ellers har jeg ikke kjøpt noen ting som helst - jeg har så mye liggende, så jeg venter og ser. Men jeg funderer på om vi ikke må anskaffe en ny vogn. Dypvogna fra forrige gang er for øyeblikket i bruk hos svogeren og svigerinnen min, og den er så velbrukt og slitt etter hvert at jeg har VELDIG lyst på en ny, selv om den helt sikkert funker fint til ett barn til. Jeg har bare så lyst på en ny….!