PDA

Vis full versjon : Har jeg noe å uroe meg for?

Bulla
11-12-2003, 18:42
Hei!
Har til nå hatt et problemfritt svangerskap. Ingen bekkenløsning, ingen plager what so ever..

Men i dag var jeg til jordmorsjekk.. er nå i uke 38 og har termin 2. juledag. Sf- målet mitt er i dag på 32cm, og jeg hadde ikke vokst på magen siden sist torsdag da jeg var til legesjekk. Babyens hjertelyd lå på 168-177! Sist uke var den på 142.

Jeg fikk rekvisisjon til Ul på sykehuset, og skal der i morgen. Skal da sjekke blodgjennomstrømningen i navlesnoren, om det er lite fostervann og om morkaken begynner å svikte! HJELP! Det virker så alvorlig.

Jordmor sa at i værste fall hvis noe var svært galt så ville de sette meg i gang i morgen. Noe hun ikke trodde ville skje. Men man vet vel aldri..Det at SF-målet hadde flatet ut trengte ikke å bety annet enn at barnet var passe stort til min kroppstørrelse på 160cm, og at jeg da ikke trengte å få en stor unge!? Og hjertelyden kunne ha blitt målt på et tidspunkt da barnet var litt urolig..

Må legge til at jeg hadde 2 på ødemer og et blodtrykk på 130/80, noe som har steget siden sist fra 130/70. Urinprøven var helt fin.. Kan dette ha noen sammenheng??

Håper noen gidder å ta seg tid til å lese dette.

rarelillemeg
11-12-2003, 20:41
Jeg ville ikke bekymret meg. Du har jo ikke mange ukene igjen til termin, og da er det ikke uvanlig at veksten stopper opp litt. Uansett - hvor mye forventer de at du skal vokse på en eneste uke? Ta det rolig. Greit å få en ekstra sjekk, sånn for sikkerhets skyld, men dette går nok helt fint. Blir barnet født nå av "sikkerhetsgrunner" er det jo uansett helt ferdig - bare bittelitt mindre enn det ville vært ved full termin.