Vis full versjon : Amme BH'er
Tidl. bruker
04-10-2002, 19:31
.
Jeg gikk opp fra en b-cup til en DD cup når melken kom sist, denne gangen såp har jeg brukt D-cup i svangerskapet og hat kjøpt meg 2 amme bh'r i str E-Cup.
Hvor mange du trenger?
vel det kommer jo an på hvor ofte du gidder å vaske det. men 3-4 stk. bør holde.
Så spør heller damene i din nærmeste familie hvordan det var med melk og bh størrelse... man ligner ofte på sin mor og mormor.
Jeg hadde veldig mye melk. tror de fleste med normal produksjon går opp ca 2 str. i bh når de ammer.
Ble du noe klokere?
:findag:
Karius T-17/27
Tidl. bruker
04-10-2002, 19:51
.
Jeg gikk opp fra 80D til 90E :o mens jeg var gravid med Martin. Så gikk jeg til 85F da magen forsvant og jeg fikk melk:uff: . Jeg har ikke vært plaget med lekkasjer og har derfor klart meg fint med 3 bh'er. Vaskemaskina går jo så godt som hver dag, og da hiver jeg dem jo bare med der...
Ellers, så kan jeg jo tipse om noen kjempegode ammebh'ersom jeg har kommet over! De er av merket Emma-Jane. Der er det flere ulike å velge mellom og de fleste er pyntet med blonder. Den jeg er mest fornøyd med er art.nr. 428(hempe) , ellers så var art.nr. 408 (glidelås) den beste rett etter fødselen da melka kom for fullt. www.emma-jane.com her kan du se på de ulike modellene :).
Hvordan vet man hvilken cup man skal ha? Jeg aner omtrent ikke forskjellen på A, B, C, D og E-cuper jeg...
Og så hater jeg bøyle-BH'er! Noen som vet om det går an å få tak i amme-BH'er uten bøyler?
-Blésha (35+2)
Tidl. bruker
04-10-2002, 22:38
Men hvordan får vi kjøpt dem da? Via e-mail? Og hva koster det ekstra å få sendt det hit til Norge?
De så veldig fine ut, forresten :)
Klem fra Zafir 20+2
Tidl. bruker
04-10-2002, 23:00
Hei!
Selv så gikk jeg også opp et par str. når melken kom for fullt rett etter fødsel, men gikk litt ned igjen når melkeproduksjonen hadde stabilisert seg og kommet i gjenge. Det holdt med en str. større enn vanlig for min del, (var litt stramt den første tiden, da, men jeg hadde jo kjøpt flerebh`er allerde..) men det er jo individuelt. Tror jeg klarte meg fint med 3-4 ammebh`er sist gang, denne gangen har jeg 5. Selv liker jeg best de fra Triumph, har kjøpt de på Lindex og på Sparkjøp- butikk. Blesha: helt enig med deg, liker ikke spiler på ammebh`er, men jeg har faktisk ikke kommet over noen med spiler heller, selv om man sikkert får tak i det også :)
Klem fra Tusse
Jeg var i spesialforretning jeg, for å få litt proff
hjelp. Hun mente at jeg ikke burde kjøpe noe større enn jeg var nå, iom at jeg allerede har økt fra B til D cup. Så jeg endte opp med en
som passer nå jeg.. Helt feil det da eller :???: Er kanskje bittelitt ekstra plass men.. Hmmm.. nå ble jeg usikker gitt..
Bør jeg bytte den eller :???:
:mervink: Puu T-26
Jeg kjøpte mine på LaLina i Oslo. Der fikk jeg kjempegod hjelp! Var der tre uker før terminen og kjøpte to ammebher og kjøpte tre etterpå som de sendte meg. Var ei flink og koselig dame som hjalp meg!
Ellers så ville jeg nok ikke kjøpt mer enn en eller to ammebh'er før en uke etter fødsel.. det er jo først da man egentlig vet hvilken størrelse man kommer itl å være (men det samme etter at melka kommer er man jo ENORM, emn det går seg til).
(Jeg har både adresse og telefonnr om det er noe som vil komme i kontakt med butikken, bare å sende meg en pm :))
Jeg ville kjøpt etter fødselen, i så fall ikke mer enn en før.
Jeg gikk å håpet på at jeg skulle bli større:p , noe jeg ikke gjorde hverken i svangerskapet eller etter fødselen.
Bare akkurat når melka kom følte jeg meg som Dolly Parton, men da den stabiliserte seg var jeg omtrent tilbake til normalen.
Men jeg fikk jo melkespreng innimellom, så en str. større brukte jeg vel.
Jeg har forøvrig brukt Triumph sine amme-bh´er, og vært veldig fornøyd med de.
Har klart meg med to stk., en svart og en hvit, men har ikke lekket så mye. Ikke noe mer enn at ammeinnleggene tok seg av det.
Spiler i amme-bh får en kjøpt, men det anbefales ikke p.g.a. melkeproduksjonen. De fleste amme bh`er er uten spiler i.
:vink:
Men Happy : anbefalte de deg å gå noe opp i str. når du kjøpte der, eller kjøpte du en som passet der og da :???:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.