PDA

Vis full versjon : Egentlig har vi glimrende timing, jenter!!

Tifa
14-08-2002, 17:37
Satt i dag morges og tenkte på hvor heldige vi egentlig er, vi som har termin i november.

+ Vi kan stolt vise frem flotte mager i sommervarmen.
+ Allikevel er vi ikke på det største ennå, så vi har det litt lettere enn de som f.eks. skal føde i august. (er litt mer mobile, og sliter nok noe mindre med varmen.)
+ Vi kan kose oss med sommerkjoler og finner nok lettere klær enn de som er store i f.eks. desember/januar.
+ Varmen gir seg akkurat når vi begynner å bli ordentlig store.
+ Ungen/e kommer på en tid der det er lite problemer med hete om natten, sterk sol om dagen, og mye mygg og insekter. (Det er lettere å regulere varmen innendørs i november enn det er i juli/august.)
+ Småttingene er halvåret gamle neste sommer, og kommer sannsynligvis til å få mer glede utav sommeren da, enn nyfødte har i sommer.
+ Vi er ferdige før jul, og kan glede oss til en jul sammen med våre nyfødte, i tillegg til at vi slipper å lete overalt etter pentøy i mamma-butikker.
+Vi er "hjemmevante" som foreldre neste sommer, slik at vi kan kose oss med utepils o.l., ettersom vi enten kan pumpe oss eller gi ungen erstatning eller tillegg, + at det vil være mulig å ha barnevakt en kveld i ny og ne. (Dersom vi tør å la noen andre passe, da... :uff: )

+++ Fant masse positivt med å ha termin i november, jeg!!! Og så er jeg selv november-barn, da, så jeg kan garantere at det blir ålreite folk av sånne.... :uff:

Så da er det bare å glemme evt. negative argumenter, og drukne seg i alle positive sider ved å skulle bli november-mamma, jenter!!

Det er veldig lov å legge til positive sider til denne listen, altså!!;)

Nyt svangerskapet og klapp magene deres, november-damer! Vi er utrolig heldige alle sammen!! :klapp: :klapp:

Sommerklemmer fra Tifa (28+1)

Tilden
14-08-2002, 18:19
For et herlig innlegg!! :klapp:

Ser jeg bort i fra det der med å være stor i varmen passer alt perfekt på meg også :D

Klem fra dobbeltgravide Dee og gutta, 26+6
:elsker2:

Tuppa
14-08-2002, 18:31
Mye sant her gitt :D
Har ikke termin før i desember jeg altså, men jeg blir så glad hver gang noen kommer med slike "positive-ting-om-vinterbarn" - innlegg :)

:klem: fra Desembersnikleser

Tuppa
14-08-2002, 18:32
Var visst litt kjapp nå og trykte to ganger...:o

Tidl. bruker
14-08-2002, 20:20
Oj, masse lure ting jeg ikke har tenkt på gitt! Du har jammen meg rett ! :klapp:

Lillian
14-08-2002, 20:23
Yippi! Har tenkt mye på det du sier jeg også, spesielt det med spretne fine kulemager å vise fram på sommeren, og at man ikke er elefant i sommervarmen. Har imidlertid følgende å legge til:

:) Mindre fare for brystbetennelse den første tiden!
Jenny er født i mai, og jeg hadde tre brystbetennelser den sommeren. Det er rett og slett umulig å pakke inn puppene i masse klær i sommervarmen! Storebror er født i desember og jeg så ikke snurten av en eneste brystbetennelse! Man er jo ganske påkledt om vinteren. Må bare være flink å bruke hansker ute!

:) Babyer på et halvt år ligger rolig i skyggen i sommervarmen!
Jenny er fremdeles født i mai, og hun hadde lite utbytte av sin første sommer, der hun lå og svettet i vogna. Denne sommeren er hun ett år og løper rundt og er høyt og lavt og overalt på en gang. Jeg løper etter og har enda tilgode å sitte rolig å bare sole meg denne sommeren. Storebror satt pent i et babybasseng og plasket sin første sommer.

... og nå gleder jeg meg skikkelig til jul! :D

Amity
14-08-2002, 20:46
Så sant!

Har tenkt masse på de samme tingene!! Deilig og tenke positivt!!
Jeg ELSKER positive mennesker!
:)

En annen ting å tilføye:
Vi som har vært kvalme og dårlige ble ferdige med den verste tiden før sommeren, varmen og det fine været kom!!

Klem Amity (termin 7. nov.)

Noni
15-08-2002, 01:16
Hei alle sammen

Er helt enig med de andre her, det er så godt med positive tanker og glade mennesker:klapp:
Også veldig flott med en hel liste over hvor bra det er å få vinterbaby, jeg har to vårbarn fra før og har i grunn syns veldig synd på Bitteliten som kommer når det er vinter og kaldt, men lista di hjalp faktisk:kidoki:

Men (klarer ikke å unnlate en men ) Det med å slippe å være stor i sommervarmen:p det har ikke jeg klart med mine +17kg:blush: og en baby som ligger laaaaaaangt fremme i magen, jeg er enorm ! og varm !

åhhhh må ødelegge dette med en men til, og det er faktisk noe jeg har tenkt mye på som jeg ikke syns er positivt og det er at Bitteliten begynner på skolen når han bare er 5 år:( det er tidlig.

:vink: Noni og :baby: Bitteliten (26+3)

Nikken
15-08-2002, 01:42
:klapp: - herlig melding!
Jeg var på stranden og traff en venninne for ikke lenge siden. Hun fikk baby i mai i fjor, og sa til meg at jeg var SÅ heldig som skulle ha i november. Hennes baby hadde hatt kolikk og sist sommer fikk hun ikke kost seg med babyen i det hele tatt. Denne sommeren begynte hun å jobbe igjen.

Og en litt "sleip" positiv ting... Alle har forståelse for at du ikke orker å be inn til juleselskap i år - så du kan bare ta imot innbydelser og komme til ferdig dekket bord...:D

MøreMia
15-08-2002, 01:50
YESSS!!!

Gleder meg til jul! :D

Lillehammer
15-08-2002, 11:39
Apropos innlegget til Nikken: noen av oss har også vært så "vise" og lagt terminen til omtrent samme tid som både jeg og babyens pappa har bursdag! Dermed slipper vi kanskje unna med bare en bursdagsfeiring? :fest:

Og fy søren så lykkelig jeg er for at jeg ikke har vært kvalm nå i sommervarmen! :kidoki:

Lillehammer (UL-termin 1. desember)

Tidligere bruker
15-08-2002, 16:16
Flott diskusjon. Får ellers høre alt for mye negativt om mitt "sent på året barn".
Men dette skal jo gå såååå bra:)

Amadala 22+3 (fra desemberklubben)

Storemy
26-08-2002, 17:01
I dag er en dag det var deilig å lese så mye positivt.
Er dritlei i dag og syns det er skrekkelig lenge til november og slikt.
Men dette var jo topp. Bare kjekt med novemberbarn!!

Spesielt kanskje det med å slippe å invitere til juleselskap. Kanskje jeg klarer å vri meg unna å måtte gå i de mest tragiske selv også.
GLEDER MEG TIL JUL!!!!!!!!!

(29+0)

Amasone
27-08-2002, 00:29
Så godt å høre at vi er en positiv gjeng, tross alle plager.... Dette med å be inn til juleselskap har jeg sagt følgende om: Svigers kan godt komme, men da må svigermor gjøre mesteparten av kokingen, og far + svigerfar være med på å rydde. Jeg skal ta alt med ro..... Håper likevel at vi blir invitert bort mye i jula. Tror at mange i familien kunne tenke seg besøk fra et lite nurk på 2 mnd. ...... hehhe.....:findag: