PDA

Vis full versjon : Vekta!

Mariel
05-10-2002, 01:10
Hei!

Jeg blir like skremt hver gang jeg går på vekta, har til nå gått opp 20 kg, og det er jo fortsatt 2 måneder igjen! Er det normalt? Noen andre som blir skremt av vekta?

lenesin
05-10-2002, 01:25
Har hørt om folk som har gått opp 30 kilo jeg.
Det er veldig individuelt hvor mye du går opp,har hørt at de siste månedene er verst:???:
Er gravid for første gang så jeg har ingen erfaring,bare hva andre har fortalt.Er 28 uker i dag å har lakt på meg 5,5 kilo i allt.Å da veier jo ungen litt+fostervann+morkake,men det synes godt synes jeg da.
Men nå eser jeg vel bare ut,matlysten har jo ikke akkurat vert liten i det siste:p

LENESIN 28 UKER I DAG!!

Kalis
05-10-2002, 01:30
Hei,
jeg tror det har litt med utgangspunktet å gjøre også; jeg er vel +5-10 kilo i utgangspunktet fra "idealvekten" før jeg ble gravid og har foreløpig ikke gått opp noen kilo totalt sett; veier det samme nå som før jeg ble gravid og har ikke vært kvalm eller noe - men det er nok ikke helt reelt å bare se på vekta, for jeg ser at jeg har gått ned i ansikt og over rygg/rumpe mens magen er STOOOR. Så slapp av med dine kilo, du ser sikkert flott ut uansett!! :)

mvh Kalis, termin 26.12

Lykke
05-10-2002, 03:11
.. jeg skjønner hva du mener, for jeg blir litt mørkeredd når jeg kler av meg...Har masse vann i kroppen (sies det) og ansikt, bein og hendene har hovnet masse opp... ikke noe koselig. Er nok derfor jeg har lagt på meg endel også (vann) , har vel kommet opp i 14 kg nå (litt vanskelig å vite, for i morgen kan det være at vekta har gått litt ned igjen pga vannet). Satser på at det går av endel naturlig med fødselen og etterpå, og at jeg må svette og trimme bort resten
for å komme nedigjen på idealvekten (hadde imidlertid lagt på meg 7-8 kg FØR jeg ble gravid da jeg prøvde å slutte å røyke..), så det er lenge siden jeg kom meg i str. 36, ja...
Jaja, kg'ene er ikke alt... Det kommer i skyggen når den vesle kommer til verden, tror jeg... men det er jo kjekt å komme i klær igjen også !!

Klem fra Lykke , 31+4 :baby:

koala
07-10-2002, 03:16
Har lagt på meg 14kg til nå, litt vann men ikke så mye at det slår særlig ut tror jeg.
Koala 30+2

monicaa
07-10-2002, 14:08
har til nå lagt på meg 24 kg....Og enda er det 5 uker til termin...forrige svangerskap la jeg på meg totalt 25 og alt var borte på 2 mnd. men tror nok jeg blir å slite litt mere denne gang for det sies at kiloene er vanskelig å bli kvitt når man nærmer seg 30 år... den tid den sorg.... har ikke vann i kroppen så da er det vel mest fett og litt annet..... matlysten har hele tiden vært på topp til og med på natten. klarer ikke la være å spise når sulten kommer. er ikke tykk i utgangspunktet så det ordner seg nok. har bekkenløsning så jeg kan ikke gå turer heller, det ville sikkert hjulpet på med litt bevegelse men en dag på butikkrunde med mye gåing gjør kroppen min vondt...

Solstråle
07-10-2002, 16:52
I forhold til mine venninner så har jeg lagt på meg lite bare 2 1/2 kg og jeg er i uke 28+4. Men de fleste andre jeg kjenner har lagt på seg alt fra 6-14 kg nå, så jeg tror det er kjempe forskjellig. Jeg var ca. 7kg fra idealvekten før jeg ble gravid, så jeg tok av i begynnelsen istedet for å legge på meg, pga. problemer med kvalme. Men nå merker jeg at kiloene begynner å komme for fullt:)

Tidligere bruker
08-10-2002, 13:46
+8 kg her foreløpig. Det går unna ja:uff:

Amadala 30+1:)

cora
08-10-2002, 13:59
De fleste som legger på seg mye under svangerskapet, ammer det fort av igjen, har jeg hørt.

Jeg har lagt på meg lite hver gang, rundt 10-12 kg, og det ser ut til å bli det samme denne gangen. Jeg spiser masse for tida, for jeg innbiller meg kanskje at det vil hjelpe babyen til å legge på seg og vokse bra inni magen ? Begge gangene har nemlig barna våre sluttet å vokse de siste ukene av svangerskapet, noe som har ført til keisersnitt før termin.

Vær fornøyd med kiloene som kommer, de går vel fort av igjen av amming og trilleturer...

Gudine
09-10-2002, 00:43
30 uker nå...lagt på meg snart 6 kg...skal alltids klare å få de av igjen:) Stå på jenter, vi er snart ferdig!! 5 eller 30...det skal bli deilig å få tilbake "SEG SELV"... og tar jeg ikke feil,synes nok den lille inni der at det blir bra med bedre plass oxo...:p klem

Lica
09-10-2002, 17:12
Var hos jordmor idag... Har lagt på meg 10,5 kg, og jordmora mi synes det var mye!!!! Synes ikke det er så ille selv :)

Lica (31+6)

Tuppa
09-10-2002, 17:21
*Tuppa sparker jordmora til Lica i leggen* :sint:
Møkkakjærring.

Jeg har lagt på meg 12 til nå... Tenker vi sier det er bra!
;)