Vis full versjon : Bekkenløsning...
MissSixty
05-10-2002, 15:46
Noen som har noen råd mot bekkenløsning?? Begynne å få det så smått, og vil helst unngå at det blir så alt for ille...
Siw Anita
06-10-2002, 17:14
Hei!
jeg plages masse av bekkenløsning.har termin 14 februar jeg da. jeg skal begynne å gå til fysiterapaut nå.så jeg får håpe det hjelper litt.jeg bruker krykker litt,og det hjelper på det verste.men jeg syns det hjelper å legge ei pute imellom lårene og slappe av på sofaen.men vondt er det å røre på seg.jeg kan nesten ikke gjøre noe jeg,vondt uansett.vi får håpe på det beste at det blir bedre etter fødsel,lykke til,få høre hvordan det går da.klem fra siw:findag:
Aldrig stå stille lengre perioder, og da du sitter, bygg opp med puter bak deg.
Og den puten mellom lårene kan jeg si at jeg ikke overlevt uten!
Både da du er sliten og tar deg en hvil, og i sengen om natten.
Be mannen å massere korsryggen. Det er godt med værme.
Hvis du snakker med legen din, får du jo gå til fysioterapeut gratis. Det er selfølgelig det beste.
For meg hjalp svømming også, og en 50% sykemelding...
Nå i slutten av svangerskapet har jeg ikke lenger noen problemer med den bekkenløsningen, bare da jeg overanstrengt meg.
Lykke til!
(T-27)
Tidl. bruker
09-10-2002, 22:38
Hei!
Jeg har også hatt bekkenløsning en stund, og første bud hos meg er å ta det mere med ro. Jeg har vært og er sykemeldt, og har også senket aktivitetsnivået på hjemmefronten en del. Holder meg langt unna husarbeid som støvsuging og gulvvask, og lytter til kroppen når det gjør vondt. Har også hatt kjempeutbytte av fysioterapi. Det er lite vi kan gjøre for å få bekkenløsning til å gå over før vi har født, men det er utrolig mye man kan gjøre i hverdagen for å forebygge! Noen tips jeg har lært hos fysioterapeuten: belast alltid begge bein når du står, reis deg opp med samlede bein (særlig lurt å tenke på når vi går inn/ ut av bil..), forsøke å gå korte skritt og bruke beina ordentlig når man går- å "vagge", som vi gjerne syns er lettest, er ikke så bra. Jeg synes også det avlaster å ha pute mellom beina når jeg ligger på siden, men har fått beskjed om å ha pute mellom kneleddet og mellom anklene for at det skal være riktig.
Får du diagnosen bekkenløsning med gangvansker får du gratis fysioterapi under graviditeten og 6 mnd. etter fødselen hvis det trengs.
Lykke til :)
Klem fra Tusse
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.