Vis full versjon : "Skambenet" gjør så vondt!
...noen som vet hv det kan komme av?? Verker midt på og i området rundt, liksom.
Takk for svar, mvh Sala 18+1
LeiaOrgana
14-08-2002, 18:33
Ikke at jeg er noen ekspert, men for meg så kan det høres ut som bekkenløsning... :(
LeiaO
Jeg har også hatt mye vondt der nede og jordmor nevnte at det var bekkenløsning :???: Har mest vondt om natta når jeg skal snu meg :blush: er litt vanskelig det for tiden.
Om du fortsetter å ha vondt og det er bekkenløsning så kan du bli sendt til kiropraktor eller noe,det er gratis og fortsetter til en stund etter :birth:
Lykke til da!
Dette er nok bekkenløsning ja.
Bekkenløsning kan forekomme både her, bak i ryggen og mer fra lysken og nedover bena.
Har selv den typen bekkenløsning som du beskriver.
Tidl. bruker
14-08-2002, 21:46
Huff og huff!
Dette lyder meget kjent!:(
Hadde slike smerter selv, de kom plutselg. Merka spesielt at jeg ble værre etter å ha gått en stund, løpt til trikken el.
Jeg fikk time hos lege, konstantert bekkenløsning, henvisning til fysioterapi (var der en gang, fikk noen øvelser), 50% sykemelding (det gjør jo vondt å sitte også) og krykker til avlastning når jeg går over større avstander.
Dette har gjort at jeg nå fungerer fint i det daglige -forutsatt at jeg beveger meg minimalt og tar hensyn til smertene.
Snakk med legen/jm om dette, så får du råd.
Vet at mange har glede av bassengtrening, noe som sikkert starter opp igjen etter sommeren i disse dager. Kanskje kan du komme deg med på en slik gruppe?
Lykke til!
Hei kjære deg !
Støtter de andre her
Gå til lege og snakk med han/henne
Du er jo knapt midtvies så DETTE må du får orden på
LYKKE TIL :stakar:
Klem
Vimsen T-20
Malinmor
14-08-2002, 23:29
Det er nok bekkenløsning:( Gå til lege og få henvisning til Fysioteraput.
Lykketil:)
Polyanna
15-08-2002, 01:41
Det høres ut som bekkenvondt, ja, nærmere bestemt symfyseløsning. Som en trøst kan jeg si at det TRENGER ikke bety kjempemasse vondt resten av svangerskapet selv om du ar vondt nå. Selv merket jeg dette første gang i fjerde måned eller noe, etter en AAALTFOR lang skitur... Etter det har det vært opp og ned, men det har aldri vært skikkelig ille. En gang trodde jeg jeg VIRKELIG hadde skaffet meg et krykkesvangerskap, etter å ha glidd og fått en skikkelig VOND vri i bekkent. Såvidt jeg klarte å slepe meg hjem, og hadde dritvondt i flere dager, men det gikk over det også.
Etter at jeg begynte å svømme 1000 meter 2-3 ganger i uken så har det langsomt blitt nesten helt borte!:klapp:
Men det er KJEMPEviktig at du lyttter til kroppen din. IKKE gjør ting som gjør vondt, er regel nummer 1.
Polyanna, T-27
Jeg er også plaget av at jeg har vondt "i" /rundt skambenet, men hos meg begynnte ikke plagene før rundt uke 25. Da var det stort sett bare vondt når jeg skulle snu meg i sengen om natten. Dette har blitt verre med tiden og nå når jeg er i uke 34 er det også vondt når jeg går. Jeg har nevnt det for legen, men hun har ikke gjort noe vesen av det. Og jeg regner med at i mitt tilfelle er det en del av modningen. Men godt er det ikke.
Det kan nok være lurt å ta det opp med legen for sikkerhetsskyld, siden du ikke er så langt på vei enda.
Lykke til
Eforia
34+3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.